خبرگزاری کار ایران

امام جمعه گرمی:

دولت با توزیع عادلانه ثروت و مبارزه با فاسدان کشور را به سامان مطلوبی برساند

دولت با توزیع عادلانه ثروت و مبارزه با فاسدان کشور را به سامان مطلوبی برساند
کد خبر : ۱۵۲۳۹۲۱

امام جمعه شهرستان گرمی و عضو خبرگان رهبری گفت: دولت با حمایت مردم و تمام مسئولین با توزیع عادلانه ثروت و جلوگیری از رانت و فساد و مبارزه با فاسدان کشور را به سامان مطلوبی برساند.

به گزارش ایلنا،  آیت‌الله یدالله صفــری در خطبه های نماز جمعه شهرستان گرمی  با اشاره به دیدار هیات دولت با رهبر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری منشور حرکت دولت چهاردهم را بیان کرد که حرکت در مسیر این منشور موجب موفقیت خواهد بود.

وی افزود: مقام معظم رهبری در تمام دولت ها همچنین در این دولت ، عدالت را توصیه کردند و فرمودند دولت هر تصمیمی را می گیرد باید پیوست عدالت داشته باشد. و بارها فرمودند ما در عدالت عقب هستیم. ایشان هم مکرر در مکر به عدالت توصیه می کند و هم عدالت را معنا می کند. ایشان در اولین دیدار با دولت نهم در شهریور سال ۸۴ در معنای عدالت فرمودند: عدالت به معنای توزیع فقر نیست بلکه به معنای توزیع عادلانه امکانات کشور است. آنچه داریم  باید بین مردم عادلانه توزیع شود. این عدالت نیست که هرچه ثروت کشور بیشتر شود سرمایه دارها بیشتر بهره ببرند و فقراء کمتر بهره مند شوند.

امام جمعه شهرستان گرمی ادامه داد: امیدوارم دولت با حمایت مردم و تمام مسئولین و این هدایتهای گران سنگ رهبری بتواند با توزیع عادلانه ثروت و امکانات کشور و جلو گیری از رانت و فساد و حیف و میل بیت المال  و مبارزه با فاسدان کشور را به سامان مطلوبی برساند.

آیت الله صفری در خطبه دوّم با توصیه به تقوا گفت: خدای متعال و تمام انبیاء و اولیاء الهی مردم را به رعایت تقوا دعوت کرده اند و این دعوت را بارها تکرار کرده اند و بر آن اصرار نموده اند که این تاکیدات و این اصرارها نشان می دهد که تقوا در انسان و جامعه ی بشری حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه تقوا دارای مراتب مختلف است و تنها عمل نشانه تقوا نیست بلکه عمل همراه اخاتص نشانه تقواست و این هم بسیار سخت است، ادامه داد: دنیا به واسطه انسانهای متقی به بهشت و به واسطه انسانهای بی تقوا به جهنم تبدیل می شود. ناامنی ها، دزدیها ، ناعدالتی ها، حق کشی ها، ظلم و ستم ها همه از انسان های بی تقوا به وجود می آید.

امام جمعه گرمی با تاکید بر اینکه در دین مقدس اسلام هیچ چیز به اندازه رهبری و امامت مورد سفارش قرار نگرفته است؛ خاطرنشان کرد:  رمز موفقیت امت، ولایت و ولایپذیری است و هرجا امام بحق بوده و مردم از آن اطاعت کردند، موفقیت حاصل شد و هرجا اما بحق نبود و یا مردم از آن اطاعت نکردد ، شکست خوردند.

انتهای پیام/
مهرداد عاصمی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز