خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شهرک صنعتی اردبیل خبر داد؛

آغاز شمارش معکوس برای اجرای خوشه صنعتی چوب و مبلمان در اردبیل

آغاز شمارش معکوس برای اجرای خوشه صنعتی چوب و مبلمان در اردبیل
کد خبر : ۱۵۱۷۰۹۵

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت:خوشه صنعتی چوب و مبلمان تا پایان سال جاری در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، هاشم علایی ضمن بیان این خبر اظهار کرد: خوشه‌های صنعتی نقش محوری و اساسی در راستای سیاست‌های اقتصادی و صنعتی کشورهای توسعه یافته ایفا می‌کنند و با مشارکت و همکاری سه جانبه دولت، دانشگاه و واحدهای تولیدی شکل می‌گیرند.

وی ادامه داد: تاکنون در استان اردبیل، سه خوشه صنعتی پلاستیک، لبنیات و فرش دستبافت، عملیاتی و خاتمه یافته است و خوشه صنعتی پوشاک و نساجی نیز به عنوان چهارمین خوشه‌ صنعتی استان، فعالیت خود را از ابتدای سال جاری آغاز کرده است.

علایی افزود: هدف از اجرای خوشه پوشاک و نساجی، حمایت از فعالان این حوزه و کمک به تکمیل زنجیره ارزش تولید در استان است تا ضمن تقویت ارتباط و شبکه سازی اعضای خوشه با یکدیگر، زمینه‌های همکاری هرچه بیشتر تولیدکنندگان باهم فراهم شود. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل ادامه داد: خوشبختانه مزیت‌های بسیار بالایی در صنعت پوشاک و نساجی استان وجود دارد که امیدواریم با اجرای این خوشه صنعتی، زمینه‌های تولید، اشتغال، فروش و صادرات این صنعت مهم در استان اردبیل گسترش یابد.

علایی افزود: با توجه به پتانسیل موجود در استان، مقدمات اجرای خوشه صنعتی چوب و مبلمان نیز آغاز شده است که امیدواریم مطالعات امکان سنجی این خوشه نیز هرچه سریعتر انجام و اجرای آن تا پایان سال جاری شروع شود. 

وی از پرداخت همه هزینه‌های عاملین خوشه صنعتی توسط این شرکت خبر داد و افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی، حمایت از حضور در نمایشگاه‎های داخلی و خارجی، شناسایی و رفع نیازهای فناورانه، حمایت از دانش بنیان شدن، کمک به اخذ گواهینامه‌های داخلی و خارجی و کمک به توسعه بازاریابی از جمله برنامه‌های است که برای حمایت از اعضای خوشه در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز