خبرگزاری کار ایران

همزمان با هفته دولت؛

۵ پروژه مهم حوزه آب و خاک در اردبیل به بهره برداری می‌رسد

۵ پروژه مهم حوزه آب و خاک در اردبیل به بهره برداری می‌رسد
کد خبر : ۱۳۹۰۷۱۱

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۵ پروژه مهم در حوزه آب و خاک همزمان با هفته دولت در اردبیل به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا، نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالجاری اجرای سیستم  آبیاری کم فشار اراضی پایاب ایستگاه پمپاژ5 شرکت کشت و صنعت پارس در شهرستان بیله سوار در سطح 810 هکتار به بهره برداری خواهد رسید . اعتبار هزینه شده برای این طرح 54 میلیارد ریال می باشد که  با بهره برداری ازاین طرح برای تعداد 130نفر اشتغال ایجاد خواهد شد و تعداد 30 خانوار نیز تحت پوشش این طرح قرارخواهند گرفت.

وی در ادامه سخنان خود افزود: سامانه نوین آبیاری قیزیل سنبل جعفر آباد بیله سوار نیز در سطح 975 هکتار در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید برای اجرای این طرح نیز 360 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با اجرای این طرح برای تعداد 190 نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد و تعداد 40 خانوار از مزایای اجرای این طرح بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص شبکه آبیاری پایاب سد پیله سهران نیز بیان کرد: حجم اجرای این پروژه نیز که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید 1500 هکتار می باشد که  با صرف اعتبار 900 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید در این طرح برای تعداد 300 نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد و تعداد 100 خانوار از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

اژدری در خصوص اقدامات انجام گرفته در خصوص تکمیل وراه اندازی استخرهای ذخیزه آب معیشتی نیز افزود: خوشبختانه در هفته دولت دو مورد از این طرحها به بهره برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این طرحها مربوط به استخر ذخیره آب معیشتی میمند است که با ظرفیت 3700 مترمکعب با صرف اعتبار  17 میلیارد  ریال به بهره برداری خواهد رسید و برای تعداد 20 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و تعداد 8 خانوار نیز ازمزایای این طرح بهره مند خواهند شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: طرح دیگر نیز مربوط به استخر معیشتی ذخیره آب بلیل می باشد که ظرفیت نگهداری آب در سطح 77000 مترمکعب را داراست که برای تکمیل این پروژه نیز 80 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که با بهره برداری از این طرح برای تعداد 20 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

اژدری در ادامه سخنان خود افزود: بهره برداری از پروژه زهکشی اراضی روستای تکله  و تازه کند پارس آباد نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید که این طرح در سطح 3100 هکتار  قرارداد بسته شده که 400  هکتار از آن اجرا شده است و برای تکمیل آن 700 میلیارد ریال اعتبار لازم است با بهره برداری از این طرح برای تعداد 120 نفر اشتغال ایجاد خواهد شدو تعداد خانوارهایی که از مزایای راه اندازی این طرح برخوردار خواهند بود 25 خانوار است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز