خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راهور؛

اجرای طرح زوج و فرد در اردبیل ضروری است

اجرای طرح زوج و فرد در اردبیل ضروری است
کد خبر : ۱۳۶۷۵۸۴

رئیس پلیس راهور استان گفت: در راستای ساماندهی ترافیک در هسته مرکزی شهر، ضروری است طرح زوج و فرد در اردبیل اجرا شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حجت فتاحی در نشست با شورا با بیان اینکه امیدواریم خروجی جلسات همنشینی منجر به اقدامات عملیاتی و میدانی برای جلب رضایت شهروندان در کاهش ترافیک شود؛گفت: پیاده راه سازی معابر شهری در راستای ساماندهی ترافیک بایستی در دستور کار شورا وشهرداری اردبیل شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر و اهتمام شهردار اردبیل در نصب تجهیزات هوشمند ترافیک برای بهبود در عبور و مرور گفت: زیرساختهای برای اجرای طرح زوج و فرد در اردبیل فراهم است. هرچند این زیرساختها کافی نیست اما اجرای این طرح ضرورت دارد.

رئیس پلیس راهور استان عنوان کرد: در مدیریت ترافیک سه مولفه مهندسی ترافیک، آموزش و اجرای مقررات بسیار حائز اهمیت است.زمانی که بحث آموزش و مهندسی ترافیک مطرح باشد قطعا اجرای مقررات و اعمال قانون و جریمه کاهش خواهد یافت که در دیگر کلانشهرها شاهد این موضوع هستیم.

سرهنگ فتاحی تصریح کرد: متاسفانه در اردبیل مهندسی ترافیک و آموزش جز دغدغه مسئولان نبوده و صرفا پلیس مجبور به اعمال قانون شده است که باید دو مولفه مذکور در اولویت باشد.

وی ادامه داد: همواره پیاده راه سازی در سطح دنیا بعنوان پروژه معقول و محبوب معرفی میشود که در سایر استان‌ها نیز شاهد اجرای آن هستیم. چنانچه احداث و اجرای یک پیاده را به صورت کارشناسی باشد قطعاً مورد مقبولیت و محبوبیت قرار خواهد گرفت.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان تشریح کرد: ما همگام و همراه شورای شهر و شهرداری اردبیل در احداث پیاده راهها و تبدیل معابر شهری به پیاده راه هستیم. 

سرهنگ فتاحی گفت: طرح پیاده راه پیرعبدالملک تا تازه میدان می تواند طرحی مقبول برای شهروندان باشد به شرطی که تردد خودروهای امدادی، کامیونها و وانت بارها نیز در نظر گرفته شود.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضرشهر اشباع از خودرو شده و هیچ تغییری در زیرساختهای شهری پیدا نشده است؛ گفت: تا زمانی که زیرساختها ثابت بماند مشکل ترافیک هرسال نسبت به سال بعد بدتر خواهد شد.برای پیشگیری از التهاب ترافیک در  هسته مرکزی بایستی جنبش پیاده راه سازی را در شهر راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز