خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی حضوری برگزار می‌شود / شناسایی و بستری 95 بیمار کرونایی جدید و فوت 16 نفر در استان اردبیل

  کلاس‌های دانشگاه علوم پزشکی حضوری برگزار می‌شود / شناسایی و بستری 95 بیمار کرونایی جدید و فوت 16 نفر در استان اردبیل
کد خبر : ۱۱۲۶۹۵۸

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از شناسایی و بستری 95 بیمار کرونایی جدید و جان باختن 16 نفر در شبانه روز گذشته در استان خبر داد.

شهرام حبیب زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، عنوان کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر آمار ابتلا به کرونا در استان کاهش محسوسی داشته لذا از هم استانی ها خواستاریم تا با رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی در بازگشت استان به وضعیت عادی یاریگر کادر درمان باشند.

وی افزود: براساس‌ آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان های اردبیل، پارس آباد، مشگین‌شهر، خلخال، سرعین، بیله سوار در وضعیت قرمز، شهرستان گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستانهای نیر، نمین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: در شبانه روز گذشته 95 بیمار جدید کرونایی در بیمارستان ها بستری شده و 120 بیمار با بهبودی نسبی از مراکز درمانی ترخیص شده اند؛ متاسفانه در مدت یاد شده 16 مورد فوتی کرونایی نیز از سطح استان گزارش شده است.

حبیب زاده گفت: در حال حاضر 893 بیمار به علت کمبود تخت، تحت نظر کادر درمان در منازل بستری هستند و خدمات درمانی را به صورت سرپایی از بیمارستان ها دریافت می کنند. همچنین تعداد 728 بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد وضعیت 117 بیمار وخیم گزارش شده است.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون در استان نیز اذعان کرد: از آغاز واکسیناسیون تاکنون طی نوبت اول برای 307 هزار و 820 نفر واکسن تزریق شده و همچنین در نوبت دوم نیز تعداد 131 هزار و 84 نفر در برابر کرونا واکسینه شده‌اند که جمعا از آغاز واکسیناسیون تاکنون 438 هزار و 904 دوز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در رابطه با احداث داروخانه دوم دانشگاه، تصریح کرد: فرآیند احداث داروخانه دوم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برای استفاده و آموزش دانشجویان داروسازی دانشگاه در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک عملیاتی می‌شود.

حبیب زاده در رابطه با برگزاری کلاس های دانشگاه علوم پزشکی در شرایط کرونایی نیز اذعان کرد: طبق تصمیمات ستاد ملی کرونا، با توجه به اینکه تمامی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور واکسینه شده‌اند، سعی داریم کلاس‌های آموزشی، حضوری برگزار شود و کلاس‌هایی که با تعداد نفرات زیاد مواجه هستند، دانشجویان به صورت گروه‌بندی در این کلاس‌ها حاضر شوند.

وی گفت: کلاس‌های تحصیلات تکمیلی که تعداد کمتری دارند قطعا حضوری خواهد بود و امتحانات تمامی رشته‌ها نیز حضوری است.

 

 

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز