رشد حوزهی تجارت الکترونیک خرید آنلاین/اشاعهی فرهنگ رفتارهای آنلاین مهم است
مدیرعامل شرکت سفرهای علیبابا گفت: در حال حاضر با توجه به احساس نیازی که در جامعه نسبت به خرید آنلاین به ویژه خرید آنلاین بلیط هواپیما وجود دارد، باعث شده این صنعت روز به روز رشد کند.
به گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت سفرهای علیبابا در یک نشست خبری گفت: رشد و توسعهی گردشگری ایدهی راهاندازی سامانهی علیبابا از نیاز بازار به خرید آنلاین بلیط هواپیما به ذهناش رسید، چرا که کیفیت خدمات عمدهی آژانسهای مسافرتی، پایین و رضایتمندی مشتریان از خدمات بسیار کم است و خرید بلیط هواپیما به خصوص برای رفتن به سفرهای خارج از کشور، به راحتی انجام نمیشود، در حالیکه این فرایند در کشورهای خارجی بسیار راحت است.
وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به احساس نیازی که در جامعه نسبت به خرید آنلاین به ویژه خرید آنلاین بلیط هواپیما وجود دارد، باعث شده این صنعت روز به روز رشد کند.
این فعال حوزهی گردشگری، با تاکید بر این موضوع که یکی از اهداف مورد نظر او، توسعهی گردشگری آنلاین است، بیان کرد: هدف ما، تجربهی شایستهی سفر است و تمام تلاش خود را میکنیم تا به این هدف دست یابیم و دسترسی به خدمات سفر را برای همه آسان کنیم.
به گفتهی حسینینژاد، تجربهی شایستهی سفر یعنی هر ایرانی بتواند با هر درآمدی به سفر برود و هر خدمتی مثل خرید بلیط، رزرو هتل و دانستنیهای لازم برای سفر این فعال حوزهی تجارت الکترونیک با بیان این موضوع که خوشبختانه در سالهای اخیر با رشد کسبوکارهای اینترنتی در کشور، شاهد خدمات مختلفی از بانکها در جهت ارائهی خدمات پرداخت الکترونیک نیز هستیم، اظهار داشت: معتبرترین ارائهدهندهی درگاه پرداخت الکترونیک در کشور، شرکت پرداخت الکترونیک سامان یا همان سپ است که از ابتدا با ما همراه بوده و پشتیبانی قوی و دوستانهی آن، از را به صورت آنلاین دریافت کند. نقاط قوت آن است.
حسینینژاد، در خصوص استفاده و ترویج خریدهای آنلاین در کشور، به این موضوع اشاره کرد: اشاعهی فرهنگ رفتارهای آنلاین بسیار مهم است و در کنار آن، بهتر است در حوزهی کسبوکار الکترونیک مرجعی برای دادن مجوز و نظارت بر فعالیت این سایتها باشد. هرچند که متاسفانه به دلیل نبود آن، دیده شده که سایتهای زیادی بدون داشتن مجوز، راهاندازی شده و کارهای غیرقانونی انجام میدهند و به سایتهایی مطابق قانون فعالیت دارند، خسارت وارد میکنند.
ابراهیم حسینی نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز در ادامهی این نشست گفت:مشتریان سپ، اولویت نخست این شرکت هستند و خدمت رسانی با کیفیت و ارائهی راهکارهای هوشمند پرداخت، از وظایف اصلی سپ در قبال مشتریان خود به خصوص کسب و کارهای موفق آنلاین همچون علیبابا به شمار میرود.