خبرگزاری کار ایران

8 درصد جمعیت دام كشور متعلق به خراسان رضوی است

8 درصد جمعیت دام كشور متعلق به خراسان رضوی است
کد خبر : ۲۶۹۳۱

همجواری با كشورهای افغانستان و تركمنستان باعث شده تا شاهد ورود و خروج دام زنده در این استان باشیم كه باید این موضوع ساماندهی و از خروج دام زنده با توجه به نیاز و مصرف داخلی جلوگیری شود.

مشهد – ایلنا: استاندار خراسان رضوی بر لزوم تشدید كنترل ورود و خروج دام زنده و صیانت از سلامت دام به عنوان مهمترین وظیفه دامپزشكی تأكید كرد.

به گزارش ایلنا از مشهد، محمد حسین فروزان مهر در دیدار با مدیركل و معاونان اداره كل دامپزشكی استان با اشاره به اینكه فعالیت¬های این مجموعه در دو محور تأمین سلامت دام و مبارزه با بیماری های مشترك انسان و دام دنبال می شود، گفت: دامپزشكی به جهت نوع عملكرد و فعالیتش نقش مهمی در تأمین سلامت جامعه دارد. 

استانداری خراسان رضوی با اشاره به میزان تولیدات گوشت قرمز و سفید در این استان و جایگاه آن در كشور گفت: با توجه به اهمیت موضوع، كنترل بیماری های عمومی و قرنطینه ای دام از موضوعاتی است كه باید با جدیت دنبال  و پیگیری شود.

فروزان مهر خاطر نشان كرد: همجواری با كشورهای افغانستان و تركمنستان باعث شده تا شاهد ورود و خروج دام زنده در این استان باشیم كه باید این موضوع ساماندهی و از خروج دام زنده با توجه به نیاز و مصرف داخلی جلوگیری شود.

وی كنترل و نظارت مستمر بر نحوه فعالیت كشتارگاه ها در حوزه بهداشت را از دیگر موارد حائز اهمیت و ضروری دانست و افزود: با توجه به وجود بارگاه منور رضوی و تردد زائران، موضوع تأمین سلامت در حوزه دامپزشكی از اهمیت بالاتری در این استان برخوردار است.

فروزان مهر به مسوولان دامپزشكی استان توصیه كرد تا با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص ذخیره سازی و تنظیم بازار همكاری و تعامل بیشتر داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مناسبت های پیش رو در پایان ماه صفر و همچنین نزدیك شدن به پایان سال و تعطیلات نوروز و ورودزائران به مشهد مقدس ذخیره سازی گوشت، مواد پروتئینی و اقلام مورد نیاز بازار از جمله مواردی است كه باید در دستور كار قرار داشته باشد.

ناصر ازغدی مدیركل دامپزشكی استان هم با بیان اینكه حدود 5/6میلیون دام سبك و 360 هزار دام سنگین در استان موجود است، گفت: 8 درصد جمعیت دام كشور متعلق به استان خراسان رضوی است.

وی افزود: وجود 23 میلیون قطعه طیور در هر دوره، 58 هزار كندو و 350 مزرعه پرورش ماهی از دیگر ظرفیت های موجود استان است كه به مدد آن در تولید گوشت قرمز رتبه نخست، تولید شیر رتبه دوم، تولید تخم مرغ رتبه سوم و تولید مرغ رتبه چهارم كشور را دارا هستیم.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز