خبرگزاری کار ایران

در اولین روز دهه كرامت انجام شد؛

تشرف هزار نفر از والدین معظم شهدا به حرم مطهر رضوی

تشرف هزار نفر از والدین معظم شهدا به حرم مطهر رضوی
کد خبر : ۱۰۲۸۶۸

مراسم‌ جشن و سرور باید در میان مردم جامعه تبیین و تشریح شود تا دشمنان تشیع، این مذهب را مذهب غم، ماتم و اندوه معرفی نکنند.

ایلنا: همزمان با اولین روز دهه کرامت رضوی، هزار نفر از والدین معظم شهدا و خانواده‌های ایثارگران به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
به گزارش ایلنا از مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین بیگدلی، در مراسم تشرف این گروه از خانواده‌های معزز شهدا، که در رواق مبارکه کوثرحرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت: دین مبین اسلام دارای اعیاد بسیاری است و برای بهره‌مندی از آن، روایات بسیاری از ائمه معصومین (ع) نقل شده است.

وی با بیان اینکه در این روایات ائمه اطهار (ع) بر نشاط در ایام فرح و شادی تأکید شده است، عنوان کرد: مراسم‌ جشن و سرور باید در میان مردم جامعه تبیین و تشریح شود تا دشمنان تشیع، این مذهب را مذهب غم، ماتم و اندوه معرفی نکنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد ادامه داد: باید در ایام جشن و سرور شیعیان با یکدیگر با شادی و شادابی برخورد کنند.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند «در هنگام شادی ما، شما هم شادی کنید».

وی افزود: هنگامی که شهید به درجه شهادت نایل می‌شود، نوعی فرح و انبساط عمیق شادی به او دست می‌دهد. شما خانواده‌های معظم شهدا نیز نزد خداوند ماجور هستید که فرزندان خود را در راه خدا به جبهه فرستادید.

بیگدلی در بخش دیگری از سخنانش به کلام مولای متقیان علی (ع) اشاره کرد که می‌فرمایند: «در حزن رفتن، جسم را فانی می‌کند» و تصریح کرد: شما نیز خوشحال باشید که از اسلام و انقلاب با جان و دل حمایت و از این هدیه الهی پاسداری کردید.

در ابتدای این مراسم مداحان و مدیحه سرایان اهل بیت (ع) به قرائت زیارت امین الله، سرود و مداحی پرداختند و در پایان نیز خانواده‌های محترم شهدا در مهمان‌سرای حضرت پذیرایی شدند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز