خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی:

تورم و گرانی جامعه کارگری را با مشکل مواجه ساخته است

تورم و گرانی جامعه کارگری را با مشکل مواجه ساخته است
کد خبر : ۶۶۸۱۱

8 هزار و 300 پرونده در سال 91 در هیئت های تشخیص تبریز مطرح شده که از این تعداد 3 هزار و 700 پرونده در هیئت های حل اختلاف استان آذربایجان شرقی ارجاع شده است.

ایلنا- تبریز: دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان شرقی گفت: تورم و گرانی جامعه کارگری و بازنشستگان را با مشکلات اساسی مواجه ساخته است

به گزارش خبرنگار ایلنا کریم صادق زاده که در دیدار رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با فعالان جامعه کارگری استان آذربایجان شرقی سخن می گفت تصریح کرد: مسایل مختلفی جامعه کارگری را درگیر خود کرده است که در راس آن تورم و گرانی این قشر کم درآمد را که حداقل دریافتی را دارند با مشکل مواجه ساخته است.

صادقزاده با قدردانی از همکاری های دادگستری استان آذربایجان شرقی در رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و صنعت و تولید گفت: در سایه این توجهات و حمایت های بی دریغ دادگستری استان تنش های کارگری در آذربایجان شرقی بسیار کم بوده است.

وی با اشاره به آمار پرونده های هیئت های تشخیص و حل اختلاف و نتایج احکام صادره اشاره کرد و گفت: 8 هزار و 300 پرونده در سال 91 در هیئت های تشخیص تبریز مطرح شده که از این تعداد 3 هزار و 700 پرونده در هیئت های حل اختلاف استان آذربایجان شرقی ارجاع شده است.

صادقزاده با اینکه این رقم سه درصد نسبت به سال قبل از آن کاهش داشته است افزود: همچنین یک هزار و 700 پرونده در شوراهای سازش تبریز بررسی شده که از این تعداد 750 مورد به توافق منجر شده است.

وی با بیان اینکه حدود 80درصد پروندها های مطروحه به خاتمه کار و اخراج منجر شده است گفت: بررسی این آمار خود گویای بخشی از وضعیت جامعه کارگری است.

صادقزاده در ادامه خواستار توجه به چگونگی تشکیل و فعالیت مراجع تشخیص و حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد و گفت: ضمن آنکه باید محیط مناسبتری برای فعالیت این هیئت ها فراهم شود برخی مسایل از جمله عدم پرداخت به موقع حق الزحمه ها نمایندگان در این هیئت ها سبب شده تا آنان رغبتی برای حضور در جلسات نداشته باشند که باید توجه به این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

 

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز