خبرگزاری کار ایران

نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته تبریز و حومه:

چرا عیدی کارگران بازنشسته کمتر از سایر بازنشستگان است؟

چرا عیدی کارگران بازنشسته کمتر از سایر بازنشستگان است؟
کد خبر : ۵۳۱۹۲

کارکنان سازمان تامین اجتماعی وقتی بازنشسته می شوند از آن سازمان مستمری دریافت می کنند و حق بیمه آنان نیز در موقع شاغل بودن بیش از پرداخت نکرده اند اما در موقع استفاده از تسهیلات بیش از کارگران از تسهیلات و مستمری بهره مند هستند.

ایلنا- تبریز: نایب رئیس کانون کارگران بازنشسته شهرستان تبریز و حومه از بررسی مشکلات اساسی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران در هئیت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

نقی یاری در گفتگو با خبرنگار ایلنا در تبریز با اشاره به تبعیض بین کارگران بازنشسته سازمان تامین اجتماعی و بازنشستگان لشگری و کشوری اظهار داشت: در ارائه تسهیلات خدمات درمانی، وام، هزینه های سفرهای سیاحتی و زیارتی، کمک هزینه تحصیلی فرزندان و دیگر مواردی که توسط بازنشستگان کشوری و دیگر صندوقها استفاده می کنند به دلیل اینکه ما مشمول سازمان تامین اجتماعی هستیم از آن خدمات محروم هستیم.

وی افزود: در موقع تعیین و پرداخت پاداش عیدی آخر سال بازنشستگان کشوری برابر کارمندان شاغل انجام می گیرد در صورتیکه پاداش عیدی آخر سال ما بازنشستگان کمتر از کارگران شاغل پرداخت می شود در حالی که انتظار خانواده و اولاد در خصوص عیدی وصله ارحام که جزو مستحبات است در موقع بازنشستگی بیش از زمان شاغل بودن بوده و حال این سوال پیش میاید اگر ما جزو بازنشستگان کشوری می باشیم چرا از خدمات و تسهیلات ذکر شده محروم هستیم و اگر ما بازنشستگان از جامعه کارگری و مشمول تامین اجتماعی هستیم که قطعا می باشیم چرا پاداش عیدی کمتر از کارگران بهره مند هستیم.

وی با اشاره به چگونگی تفاوت پرداخت حق بیمه و دریافت تسهیلات از سوی کارکنان بازنشسته تامین اجتماعی گفت: کارکنان سازمان تامین اجتماعی وقتی بازنشسته می شوند از آن سازمان مستمری دریافت می نمایند و حق بیمه آنان نیز در موقع شاغل بودن بیش از ما پرداخت ننموده اند متاسفانه در موقع استفاده از تسهیلات بدلیل اینکه مدیریت تامین اجتماعی دست آنان است بیش از ما از تسهیلات و مستمری بهره مند هستند.

یاری افزود: به عنوان نمونه حق مسکن دریافتی بازنشستگان ماهانه هفت هزار تومان و حق مسکن دریافتی بازنشستگان کارکنان سازمان بیش از 15 برابر ما کارگران بازنشسته بود و قس علی هذا که البته اعتراض ما بر اضافه دریافتی آنان در این قبیل موارد نبوده بلکه کمتر پرداختی به بازنشستگان و فرهیختگان جامعه است.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: امید است با اطلاع از این تبعیضات و دیگر موارد و همچنین در خصوص اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان با لحاظ میزان سابقه کاری و میزان حق بیمه پرداختی در طول خدمت به کمک پروردگار متعال در اجرای عدالت و اعاده حقوق کارگران بازنشسته دستورات اجرائی صادر شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز