خبرگزاری کار ایران

مجید رفاهی‌افشار مطرح كرد:

نبود خانه تنیس بزرگترین معضل روی میز خراسان رضوی

نبود خانه تنیس بزرگترین معضل روی میز خراسان رضوی
کد خبر : ۴۳۷۸۴

بحث اصلی بودجه است كه با توجه به اینكه هیچ كمكی از فدراسیون به هیات نشده و مبلغ واریزی اداره كل ورزش و جوانان نیز بسیار اندك است.

رییس هیات تنیس روی میز خراسان رضوی گفت: نبود خانه تنیس روی میز بزرگترین معضل فرا روی این رشته ورزشی در استان است.

به گزارش ایلنا، مجید رفاهی‌افشار در سی و سومین نشست خبری روسای هیات‌های ورزشی استان كه صبح امروز در سالن جلسات اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد اظهار كرد: تاكنون تمام فعالیت های ممكنی كه نیاز به بودجه كمی دارد را انجام داده ایم و از این حیث عقب نیستیم اما موضوع در اختیار قراردادن زمین توسط اداره كل ورزش و جوانان استان برای احداث خانه تنیس روی میز چند سالی است كه بدون اقدام بوده است.

وی با اشاره به كمبود میز استاندارد در سالن بهشتی مشهد و با بیان اینكه نبود خانه تنیس روی میز دغدغه اصلی علاقه مندان به این رشته ورزشی در استان است گفت: چند سالی است كه علیرغم مكاتبات و قول های فراوان در خصوص در اختیار قرار دادن زمین برای ساخت خانه تنیس روی میز توسط اداره كل ورزش و جوانان خراسان رضوی اقدامی نشده است.

وی با بیان اینكه باید به سمتی برویم كه هر منطقه از شهر یك زمین تنیس روی میز داشته باشد عنوان كرد: با قول مساعد شهرداری مشهد و مكاتباتی كه با شهرداری انجام شد، تا قبل از پایان سال با انتخاب محل مناسب برای ساخت خانه تنیس روی میز زمینی توسط شهرداری در اختیار هیات قرار خواهد گرفت.

رفاهی با اشاره به اعلام آمادگی شهرداری های مناطق مختلف در خصوص همكاری در استفاده از امكانات آنان توسط هیات تنیس روی میز عنوان كرد: در صورت داشتن بودجه می توانیم با تجهیز سالن های بحران و فضای پارك ها برای رشد این ورزش همگانی بهره ببریم.

رییس هیات تنیس روی میز خراسان رضوی با بیان اینكه تمام علاقه‌مندان به این ورزش در استان پای كار آمده اند و فعالیت‌ها و زحمات زیادی داشتند، اظهار کرد: بحث اصلی بودجه است كه با توجه به اینكه هیچ كمكی از فدراسیون به هیات نشده و مبلغ واریزی اداره كل ورزش و جوانان نیز بسیار اندك است حداقل در پایین آوردن تعرفه قبوض برق و اجاره سالن ها به هیات ها باید مساعدت شود.

وی با بیان اینكه بر خلاف دهه های 40 و 50 چند سالی بود تنیس روی میز خراسان رضوی در جا می زند گفت: با همكاری‌هایی كه با اداره آموزش و پرورزش استان در خصوص استعدادیابی داریم و نگاه ویژه‌ای كه بر روی سنین پایه و بانوان خواهیم داشت سال های پیش رو سال‌های شكوفایی دوباره تنیس روی میز خراسان رضوی خواهد بود.

رفاهی افشار با بیان اینكه ورزش تنیس روی میز ورزشی است كه خانواده ها را كنار هم جمع می كند و در هر زمان و مكانی می توان آن را انجام داد گفت: مهشید اشتری ملی پوش جوان تنیس روی میز خراسان رضوی و كاظم مستحقی راد مربی تیم ملی تنیس روی میز جوانان كشور از دل همین خانواده ها به تیم ملی معرفی شدند و با كمك رسانه ها و با وجود استعدادها و توانایی فراوان و وفاق و همدلی كه در بین جامعه تنیس روی میز استان وجود دارد این شرایط می تواند تداوم داشته باشد و روزهای روشنی را برای تنیس روی میز استان پیش بینی کرد.

كاظم مستحقی راد مربی خراسانی تیم ملی تنیس روی میز جوانان كشور نیز كه در این نشست حضور داشت با تاكید بر نیاز استان خراسان رضوی به امكانات و یك خانه تنیس روی میز اختصاصی در خصوص اردوی آمادگی 10 روزه تیم ملی جوانان كشور در مشهد اظهار كرد: برگزاری چنین اردوهایی در استان ها هزینه های زیادی دارد كه به سختی آنها را تامین كرده ایم اما با قرار گرفتن بازیكنان استان در كنار ملی‌پوشان و تمرین مشترك با آنان باعث رشد و خودباوری استعدادهای بومی استان خواهد شد.

وی با بیان اینكه تنیس روی میز رشته‌ای پر هزینه و ساختن قهرمان و ملی پوش در این ورزش در مدت كوتاه امكانپذیر نیست عنوان كرد: با نگاه ویژه‌ای كه هیات به سنین پایه انجام می‌دهد و همكاری مسوولین در آینده شاهد رشد و شكوفایی این جوانان خراسانی خواهیم بود.

وحید نیك فرجام، دبیر هیات تنیس روی میز خراسان رضوی نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این هیات در سال جاری گفت: تاكنون 24 مورد مسابقه در رده های سنی مختلف برگزار كرده ایم كه این رقابت‌ها تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت.

وی نیز با اشاره به برگزاری رقابت‌های تشویقی در بیشتر روزهای جمعه طول سال در بخش بانوان و آقایان اظهار كرد: با وجود اینكه ظرفیت سالن تنیس روی میز مجموعه ورزشی بهشتی بسیار اندك است اما هر هفته شاهد حضور پر شور و نشاط حدود 70 علاقه مند به این رشته در این سالن هستیم كه با این شرایط نیاز به داشتن یك سالن بزرگتر احساس می شود.

دمحمدرضا قاسمیان مسوول كمیته آموزش هیات تنیس روی میز استان خراسان رضوی نیز در این نشست خبری با تاكید بر كاربردی كردن تحقیقات و پایان نامه های دانشگاهی در ورزش اظهار كرد: حدود 2 ماه است كه در مركز آرن با گروهی از روانشناسان مشهدی با انجام تست های مختلف بر روی ورزشكاران این رشته ورزشی كه باید از مهارت های پیچیده ای برخوردار باشند به صورت خصوصی ارزیابی های بر روی مهارتهای ذهنی، توجهی و جسمانی در حال انجام هستیم كه در ارتقاء سطح فنی و روانی آنان بسیار كمك كننده خواهد بود.

علی جوانشیر مسوول كمیته پیشكسوتان هیات تنیس خراسان رضوی نیز در پایان این نشست خبری اظهار كرد: بزرگترین دست آورد مسوولین این هیات اعتماد سازی جامعه تنیس روی میز و برقراری مجدد ارتباط موثر با اداره كل ورزش و جوانان استان بود كه با همكاری این جامعه و خانواده ها و فعالین این رشته در ادامه دهه 90 شاهد شكوفایی مجدد و بازگشت به دوران فروغ این رشته در استان خراسان رضوی خواهیم بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز