خبرگزاری کار ایران

شبكه سحر گزارش داد:

نیمی از مردم کردستان عراق تماشاگر شبکه سحر هستند

کد خبر : ۵۴۸۴۷

۲/۶۸ درصد بینندگان به سیمای کردی شبکه سحر و برنامه‌های آن در حد «زیاد و خیلی زیاد» اعتماد دارند و ۱/۶۹ درصد هم از برنامه‌های سیمای کردی در حد «زیاد و خیلی زیاد» رضایت دارند.

ایلنا: نتایج نظرسنجی صورت گرفته از مخاطبان شبکه سحر در کردستان عراق در خصوص برنامه‌های سیمای کردی این شبکه بیانگر این است که ۲/۶۸ درصد بینندگان به سیمای کردی شبکه سحر و برنامه‌های آن در حد «زیاد و خیلی زیاد» اعتماد دارند و ۱/۶۹ درصد هم از برنامه‌های سیمای کردی در حد «زیاد و خیلی زیاد» رضایت دارند.
به گزارش ایلنا، این نظرسنجی در بهمن ماه سال جاری و از نمونه‌ای به تعداد ۷۵۷ نفر از شهروندان بالای ۱۸ سال در شهرهای اربیل و سلیمانیه انجام شد. ۳۹۹ نفر از پاسخگویان ساکن شهر اربیل و ۳۵۸ نفر ساکن شهر سلیمانیه بوده و ۱/۶۰ درصد آن‌ها مرد و بقیه زن بودند.
بر اساس نتایج این نظرسنجی ۱/۴۷ درصد پاسخگویان (نزدیک به نیمی از جمعیت تماشاگران تلویزیون) به نحوی بیننده سیمای کردی شبکه سحر بوده‌اند که با توجه به اینکه این میزان در سال ۱۳۸۹، ۸/۳۴ درصد و در سال ۱۳۹۰، ۶/۴۳ درصد بوده می‌توان گفت میزان بیننده این شبکه روندی افزایشی داشته است.
برنامه‌های «هه وال» (اخبار) با ۹/۶۸ درصد و «سه حه ر و بینه ران» یا «ما و شما» که برنامه‌ای ویژه ارتباط مخاطبان با سیما است و بازیگران فیلم و سریال‌های ایرانی در آن حضور یافته و به سوالات بینندگان پاسخ می‌دهند، با ۷/۶۷ درصد بیننده، بیشترین مخاطب را به خود اختصاص داده‌اند. ضمن اینکه میزان رضایت مخاطبان از برنامه‌های «مندالان» (اتل متل – ویژه کودکان) به میزان ۷/۶۷ درصد و «سه حه ر و بینه ران» (ما و شما) به میزان ۷/۷۴ درصد در حد «زیاد» و «خیلی زیاد» بوده است.
بخش دیگر این نتایج نشان می‌دهد که ۵/۷۷ درصد از بینندگان برنامه «ساباتی سوز» (خانواده)، «مجریان خوب و متبحر» و ۶/۷۳ درصد نیز «مفید و کاربردی بودن اطلاعات ارایه شده برای خانواده‌ها» را از جمله عواملی دانسته‌اند که به میزان «زیاد» و «خیلی زیاد» در موفقیت این برنامه موثر بوده است.
همچنین ۲/۶۳ درصد بینندگان این برنامه از بخش «زندگی در روستاهای مناطق کردنشین» و ۱/۶۱ درصد نیز از بخش «چاردیواری» (دانستنی‌های خانه داری) به میزان «زیاد» و «خیلی زیاد» رضایت داشته‌اند.
طبق این نظرسنجی ۵/۷۰ درصد مخاطبان شبکه سحر، فیلم‌ها و سریال‌های پخش شده از سیمای کردی را جذاب عنوان کرده‌اند. ۹/۶۹ درصد این مخاطبان هم اعلام کرده‌اند که برنامه‌های پخش شده از این شبکه دوبله خوبی دارند. ۹/۴۸ درصد پاسخگویان نیز با این گویه که «در این شبکه از مجریان متبحر استفاده می‌شود» کاملاً موافق بوده‌اند.
در مجموع می‌توان گفت شرکت کنندگان در این نظرسنجی عوامل مختلفی را به عنوان نقاط قوت سیمای کردی شبکه سحر عنوان کرده‌اند که «زیاد بودن پخش سریال‌ها»، «قوی بودن برنامه‌های خبری»، «قوی بودن برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی»، «استفاده از مجریان مسلط و قوی» و «داشتن دوبلاژ قوی برنامه‌ها» بالا‌ترین امتیاز‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
از سوی دیگر ۶/۵۰ درصد پاسخگویان علاقمندی خود را به پخش برنامه‌های «اجتماعی»، ۲/۳۴ درصد برنامه‌های «دینی» و ۹/۲۹ درصد برنامه‌های «فرهنگی و هنری» از سیمای کردی اعلام کرده‌اند. ۶۶ درصد مخاطبان نیز بیشتر علاقمند به پخش «فیلم و سریال» از سیمای کردی بوده‌اند.
سیمای کردی شبکه سحر هم‌اکنون روزانه ۹ ساعت برنامه پخش می‌کند و از کانال ۲ شبکه سحر در معرض تماشای بینندگان خود در کردستان عراق است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز