خبرگزاری کار ایران

عزت الله ضرغامی در مراسم افتتاح رسمی شبكه‌های تماشا و سلامت؛

جنگ رسانه‌ای غرب مانع تولیدات انبوه رسانه ملی نمی‌شود

جنگ رسانه‌ای غرب مانع تولیدات انبوه رسانه ملی نمی‌شود
کد خبر : ۵۲۶۱۱

در حال حاضر رسانه ملی ظرفیت افتتاح حداقل 4 شبكه دیگر را در ساختمان 12 اسفند داشته و حذف نوار و بالا رفتن سیگنال نگهداری سرور روم و تامین برق و بهره‌مندی از نیروهای انسانی و ایجاد فضایی آرام‌تر برای عوامل فنی از امكانات فعلی این ساختمان است.

رئیس صدا و سیما در مراسم افتتاح رسمی شبکه ‌های سلامت و تماشا از وحشت روز افزون غرب از برنامه‌های رسانه ملی سخن گفت.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاح رسمی شبکه‌های تماشا و سلامت با حضور رئیس جمهور، رئیس رسانه ملی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیو جمعی از مسئولان رسانه ملی در ساختمان ۱۲ اسفند صدا و سیما برگزار شد.

ضرغامی رئیس رسانه ملی در این مراسم با اشاره به افتتاح این شبکه‌ها در ساختمان تازه تأسیس ۱۲ اسفند جام جم و وجه تسمیه این ساختمان ۱۲ اظهار داشت: ۱۲ اسفند روزی بود که فتنه دشمنان با تدبیر مقام معظم رهبری خاموش شد. به همین دلیل برای یادآوری این روز از‌‌ همان ابتدا نام این ساختمان را ۱۲ اسفند گذاشتیم و امروز این مکان با شبکه‌های «سلامت» و «تماشا» نیز افتتاح می‌شود.

ضرغامی با تأکید بر اینکه با وجود امکانات کم درمدتی کوتاه توانسته‌ایم به صورت آزمایشی این شبکه‌ها را به روی آنتن ببریم، در خصوص عملکرد فعلی دو شبکه «سلامت» و «تماشا» گفت: شبکه‌های روی آنتن به آرامی مشغول به کار هستند و در واقع چرخش تولیدی به گونه‌ای است که با حداقل انرژی توانستیم آن‌ها را هدایت کنیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به نیاز مردم به این دو شبکه تصریح کرد: افتتاح شبکه‌های «سلامت» و «تماشا» براساس نیازهای مردم است. وی افزود: شبکه سلامت برای ارتقاء حوزه سلامت مردم و اطلاع رسانی در حوزه بهداشت طراحی شده است. در حوزه درمانی، مغز و اعصاب، قلب و مسائل مربوط به سایر اعضا همه متخصصان به صورت تعاملی به این شبکه می‌آیند و اطلاعات درست و به روزی را در خدمت مردم و نیز استان‌ها قرار می‌دهند.

مهندس ضرغامی سپس با اشاره به عملکرد کنونی شبکه تماشا اظهار داشت: شبکه «تماشا» براساس آخرین مطالعات ما به شبکه‌ای جذاب با مخاطب بالا مبدل شده است و جذابیت برنامه‌های نمایشی و سریال‌ها نشان داده که نزد مردم از مقبولیت زیادی برخوردار است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به سریال وضعیت سفید و پخش مجدد آن از شبکه تماشا اظهار داشت: سریال «وضعیت سفید» شاهکاری در حوزه دفاع مقدس بود که هنگام پخش بسیاری از مخاطبان موفق به دیدن آن نشدند و با افتتاح شبکه تماشا امکان دیدن آن دوباره در اختیار آنان قرار می‌گیرد که این امر یکی از فواید افتتاح شبکه تماشاست.

مهندس ضرغامی همچنین در خصوص ظرفیت افتتاح چند شبکه دیگر در ساختمان ۱۲ اسفند تصریح کرد: در حال حاضر رسانه ملی ظرفیت افتتاح حداقل ۴ شبکه دیگر را در ساختمان ۱۲ اسفند داشته و حذف نوار و بالا رفتن سیگنال نگهداری سرور روم و تامین برق و بهره‌مندی از نیروهای انسانی و ایجاد فضایی آرام‌تر برای عوامل فنی از امکانات فعلی این ساختمان است.

رئیس رسانه ملی درباره قطع شبکه‌های «پرس تی وی»، «العالم» و نیز «شبکه آی» فیلم تصریح کرد: دولت آمریکا چندی پیش این سه شبکه را از روی ماهواره قطع کرد و نشان داد که وحشت بسیاری از شبکه‌های ایرانی و به خصوص آی فیلم دارد. وی ادامه داد: مبارزه استکبار جهانی با شبکه‌های ما مشخص است و هر روز خبری در خصوص قطع شدن این شبکه‌ها به گوش ما می‌رسد. چند روز پیش به دستور آمریکا شبکه آی فیلم از روی ماهواره قطع شد و اینجای سوال است که چرا شبکه «آی فیلم» که فقط به پخش سریال‌های ایرانی و خارجی می‌پردازد قطع می‌شودو این نشاندهنده اثر گزاری برنامه‌های رسانه ملی و هراس غرب و خصوصا آمریکا از این اثر گذاری است.

رئیس رسانه ملی اظهار داشت: همکاران ما این شبکه‌ها را از طریق سیگنال‌های دیگری به روی آنتن برگردانده‌اند و امروزه خوشبختانه رسانه ملی با تنوع و افتتاح این دو شبکه نشان داد که مردم بیشتر خواهان تماشای برنامه‌های رسانه ملی هستند. رئیس رسانه ملی با بیان اینکه صدا وسیما می‌خواهد با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری تولیدات ایرانی‌اش را به صد در صد برساندگفت: اگر از ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم دیگر دشمن نمی‌تواند از امکانات ما به نفع خود استفاده کند و با پخش برنامه‌های ضد اخلاقی جوانان ما را منحرف کند.

وی با اشاره به نقش دوبله و رادیو در رسانه ملی اظهار داشت: اگر در حوزه دوبلاژ و رادیو بتوانیم توانایی‌های خود را روز به روز بیشتر کنیم موفق خواهیم شد از ظرفیت‌های خود در مقابل دشمن استفاده کنیم که خوشبختانه هنرمندان ما همه تلاش خود را در این راستا می‌کنند. مهندس ضرغامی همچنین از تولید سریال «خواجه نصیر»، به محض فراهم شدن بودجه آن خبر داد وی خاطرنشان کرد: آینده روشنی را برای کشور می‌بینم که رسانه ملی سهم بزرگی را در خصوص روحیه دادن به مردم و هنرمندان ایفا خواهد کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز