خبرگزاری کار ایران

آموزش زبان فارسی در شبکه سحر

کد خبر : ۵۱۳۹۳

تصویربرداری مجموعه داستانی «آموزش زبان فارسی» در سیمای اردوی شبکه جهانی سحر به نیمه راه رسید.

ایلنا: سیدعلی ابوطالبی نویسنده، کارگردان و تهیه کننده مجموعه آموزش زبان فارسی گفت: در حال حاضر سکانس‌های داخلی ۸ خانه در نظر گرفته شده برای این مجموعه و همچنین تصاویر مربوط به پارک، کوه و رستوران‌ها تصویربرداری شده است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، ابوطالبی با اشاره به راف کات تصاویر این برنامه به طور همزمان انجام می‌شود، افزود: همزمان با تصویربرداری این مجموعه، تنظیم اولیه سکانس‌ها را انجام می‌دهیم تا پس از پایان تصویربرداری، تدوین نهایی با سرعت بیشتری صورت گیرد.
وی با بیان اینکه تولید این مجموعه تا مهر ماه سال آینده ادامه دارد، تصریح کرد: به زودی همراه با گروه سازنده برنامه به شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد می‌رویم تا تصاویر مربوط به این شهر‌ها را ضبط کنیم. پس از آن نیز برای گرفتن بقیه تصاویر، سفری به کشور هند خواهیم داشت.
علی ابوطالبی در پایان از زبانگردانی مجموعه «آموزش زبان فارسی» به سه زبان هندی، اردو و فارسی خبر داد.
مجموعه داستانی «آموزش زبان فارسی» در ۵۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای، زبان فارسی را به صورت کاربردی به مخاطبان شبکه سحر آموزش می‌دهد.
این مجموعه، داستان «دانیش» و «سمیرا» زوج پاکستانی را روایت می‌کند که برای تحقیق در مورد ساخت یک مجموعه مستند در مورد آثار باستانی و جاذبه‌های گردشگری به ایران سفر می‌کنند و در زمان اقامت خود در ایران به منازل دوستان دوران دانشجویی «سمیرا» که دانش آموخته زبان فارسی از دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است، می‌روند. در جریان گفت‌ و گوهای صورت گرفته بین این دو و دوستان ایرانی آن‌ها، زبان فارسی به مخاطبان اردو‌زبان آموزش داده می‌شود و این روند تا جایی پیش می‌رود که این زوج به مرور می‌توانند به راحتی به زبان فارسی صحبت کنند.
پرستو الرحمان بازیگر هندی و علمدار عباس زیدی بازیگر پاکستانی نقش‌های اصلی این مجموعه را ایفا می‌کنند. جمعی از بازیگران ایرانی نیز در نقش‌های مکمل حضور دارند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز