خبرگزاری کار ایران

‌پور حسین درگفتگو با ایلنا مطرح کرد:

شبکه مستند از نشنال جئوگرافی هم جامع‌تر است

شبکه مستند از نشنال جئوگرافی هم جامع‌تر است
کد خبر : ۱۹۸۶۷

مدیر شبکه مستند سیما معتقد است که شبکه مستند صدا و سیما از شبکه مستند نشنال جئوگرافی هم جامع‌تر است.

 ایلنا: رضا‌پور حسین(مدیر شبکه مستند سیما) درباره وضعیت بودجه این شبکه و انتقاداتی که به میزان تولیدات این شبکه می‌شود؛ گفت: بحث کمبود بودجه بحث جدیدی نیست و این روز‌ها این بحث فقط مخصوص شبکه مستند و صدا و سیما نیست و همه را دربرگرفته است.
وی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: آنچه که در بحث تولید فیلم مهم است؛ مساله اولویت‌بندی است. درنظر گرفتن اولویت‌ها از لحاظ موضوعی و مالی همیشه وجود داشته است اما تولید فیلم وجود دارد.
پورحسین تاکید کرد: سال گذشته ۱۰۲۴ ساعت فیلم تولید کردیم و امسال نیز تا امروز ۷۰۰ ساعت فیلم تولید کرده‌ایم و قصد داریم تا آخر سال ۱۲۰۰ ساعت فیلم تولید کنیم البته حجم کار مستند و میزان نمایش فیلم‌ها به اندازه‌ای است که شاید تعدادی از فیلم‌ها به خوبی دیده نشود.
مدیرشبکه مستند ادامه داد: در بحث تولید فیلم‌های مستند از مستندسازان حرفه‌ای و آماتور کشور استفاده کرده‌ایم و هم‌اکنون بیش از ۴۰۰ فیلم مستند در انتظار خرید از طرف ما هستند.
وی افزود: هر شب در شبکه مستند برنامه‌ای پخش می‌شود به نام شبهای مستند. این برنامه در طول سال ۳۵۰ فیلم مستند را نمایش می‌دهد و از این تعداد فیلم فقط ۱۰ درصد تولید خود شبکه است و ۹۰ درصدآن از مستندسازان خریداری شده است. همچنین بخش جدیدی تحت عنوان بخش دانشجویی راه اندازی شده است که روزهای جمعه فیلم‌های که توسط دانشجویان ساخته شده است را به نمایش در‌می‌آورد. البته اگر میزان کارهای تولید شده و استقبال دانشجویان افزایش پیدا کند روزهای پخش نیز افزایش پیدا می‌کند و حتی می‌توانیم پخش روزانه داشته باشیم.
پورحسین با اشاره به مقایسه شبکه مستند سیما با شبکه نشنال جئوگرافی گفت: شبکه مستند سیما و شبکه نشنال جئوگرافی هر دو حرفه‌ای هستند البته شبکه نشنال جئوگرافی نزدیک به ۳۰ سال قدمت دارد ولی فقط در حوزه طبیعت و عکاسی کار می‌کند.
وی ادامه داد: شبکه مستند علاوه برموضوع طبیعت و عکاسی در موضوعات دیگری همچون اجتماعی و سیاسی نیز فعالیت دارد و فیلم نمایش می‌دهد به همین دلیل ما از شبکه نشنال جئو گرافی جامع‌تر هستیم و گاهی اتفاق افتاده که ما یک فیلم مستند خارجی را خریداری و پخش کردیم و شبکه نشنال جئوگرافی یک ماه و نیم بعد آن را پخش کرده است.
وی درباره بحث تحریم‌ها و اثرگذاری آن بر روی نحوه خرید فیلم‌ها افزود: مشکلی در نحوه خرید و پخش فیلم‌های خارجی نداریم و مستندهایی را که بتوانیم پخش کنیم و نمایش آن‌ها مغایرتی بافرهنگ ایرانی اسلامی نداشته باشد را تهیه و پخش می‌کنیم.
پورحسین افزود: هم اکنون حق پخش بسیاری از فیلم‌های خارجی تولید شده در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ خریداری شده و به زودی به نمایش درمی‌آیند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز