خبرگزاری کار ایران

سیدمحمد خاتمی در نمایش خصوصی فیلم گذشته:

پاسداشت هنر به این است که هنرمند احساس آزادی کند

پاسداشت هنر به این است که هنرمند احساس آزادی کند
کد خبر : ۸۸۹۷۲

امیدوارم در دولت آینده شاهد وزیری باشیم که در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی متناسب با وضعیت ایران سرفراز باشد و مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد.

ایلنا: سیدمحمد خاتمی معتقد است که بهترین فرد برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت آینده احمد مسجد جامعی است.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سیدمحمد خاتمی شب گذشته(22 تیرماه) در مراسم تجلیل از اصغر فرهادی و اکران خصوص فیلم وی گفت: خوشحالم که در جمع شما هستم. خوشحالم که برای یک حادثه‌ای گردهم آمده‌ایم که هنر پویا و هنر فعال ما توانسته تاثیر در عرصه بین‌المللی بگذارد.
وی ادامه داد: ایران یکی از کانون‌های تولید و نشر فرهنگ در عالم بوده است و اگر به تمدن‌های جهانی و تاثیرگذار در دنیا رجوع کنیم؛ ایران یکی از برجسته‌ترین سرزمین‌هایی است که تمدن پویا و جهانی را عرضه داشته و هنوز هم آثار آن تمدن بسیار جذاب و جالب هست.
وی ادامه داد: اینکه فیلم فرهادی برنده بشود خیلی مهم نیست مهم این است که از سرزمینی که سابقه فرهنگ و هنر در آن دیر پاست، از این سرزمین در این موقعیت هنری ایران می‌تواند اثری عرضه کند که مورد توجه جهانیان قرار بگیرد و این خودش نقطه امیدی است.

خاتمی افزود: این اتفاق به ما این درس را می‌دهد که هنر هنرمند و اندیشه را باید پاس داشت و پاسداشت اندیشه و هنر به این است که هنرمند و اندیشمند احساس آزادی بکند و بتواند بیاندیشد و خلق کند و بتواند خلق و اندیشه خود را بی‌محابا و بدون واسطه در دنیا عرضه کند. ما اگر این امر را مورد توجه قراردهیم حتما آینده بهتری خواهیم داشت.
وی با اشاره به ویژگی‌های وزیر ارشاد دولت یازدهم افزود: امیدوارم در دولت آینده شاهد وزیری باشیم که در عرصه فرهنگ و هنر و ارشاد اسلامی متناسب با وضعیت ایران سرفراز باشد و مورد توجه اصحاب فرهنگ و هنر باشد. فکر می‌کنم فرد مورد قبول احمد مسجد جامعی است و امیدوارم هر فردی که می‌آید کسی باشد که شما را راضی کند و نتیجه کار نتیجه خوبی باشد.
همایون اسعدیان(رئیس کانون کارگردانان) نیز طی سخنانی گفت: این روز‌ها حال همه ما خوب است و باز امیدوار شدیم زیرا در این چند سال یادمان رفته بود که هنر و هنرمند حرمتی دارد. امروز حضور آقای خاتمی در جمع ما نشان داد که هنر و هنرمند قدر و ارزش دارد.
وی ادامه داد: فرهادی یکی از افتخارات سینمای ایران نیست بلکه یکی از افتخاران نظام جمهوری اسلامی و کشور است و از اصغر فرهادی سپاسگذاریم بابت زحماتی که برای سینمای ایران کشید.
در این مراسم یک نسخه از پوستر فیلم گذشته که به امضائ اهالی سینما رسیده بود، به خاتمی اهدا شد و نسخه دیگری نیز با امضائ خاتمی به موزه سینما اهدا شد.

در این مراسم همچنین کافه سینمای باغ فردوس با حضور سیدمحمد خاتمی، احمد مسجدجامعی و جمعی از اهالی سینما به مدیریت احسان میراب‌زاده افتتاح شد.

پاسداشت هنر به این است که هنرمند احساس آزادی کند

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز