گزارش از عملكرد فارابی در كن؛
هجوم تماشاگران برای دیدن فیلم همه چیز برای فروش
مذاكره با نمایندگان جشنوارههای همچون ونیز، مونترال، وزول، هامبورگ، اشلینگل، باف، گوا، بنگلور و نمایش فیلمهای همه چیز برای فروش، حوض نقاشی، عقاب صحرا، فرزند چهارم، دربند از جمله برنامه های فارابی در جشنواره فیلم كن است.
ایلنا: به روال همه ساله، بازار فیلم جشنواره بینالمللی کن امسال نیز میزبان چتر سینمای ایران است، چتری که توسط بنیاد سینمایی فارابی گسترده شده است.
به گزارش ایلنا، چتر سینمای ایران عنوان غرفه ویژه فعالیت نمایندگان سینمای ایران در بازار بینالمللی فیلم کن است که امسال نیز علاوه بر نمایندگان بنیاد سینمایی فارابی سایر موسسات و نهادهای فرهنگی کشور نیز در این غرفه غعالیت دارند. نمایندگان بنیاد سینمایی فارابی شامل حسن نجاریان، امیر اسفندیاری، وحید اسفندیاری و کامیار محسنین از نخستین روز برپایی چتر سینمای ایران در این محل حضور دارند و فعالیتی گسترده را آغاز کردهاند که شرح مختصری از اقدامات صورت گرفته در ادامه میآید.
1 - مذاکره با نمایندگان جشنوارههای مختلف: یکی از برنامههای اصلی نمایندگان فارابی رایزنی به منظور برقراری ارتباطی موثر با جشنوارههای بینالمللی و ایجاد فضایی برای حضور آثار برگزیده سینمای ایران در سطح بینالملل است. در این راستا مذاکره با مسئولان جشنوارههای فیلم ونیز، مونترال، وزول، هامبورگ، اشلینگل، باف، گوا، بنگلور، چلسی، دوبی، فامک، قاهره، تونس، ونکوور، سینه ژونیور، لوکاس، تورنتو، تسالونیکی و مرکز فیلم جین سیسکل شیکاگو تاکنون انجام گرفته است.
2 – نمایش آثار منتخب در سالن ویژه بازار فیلم: با رایزنیهای صورت گرفته، برای برخی از آثار برگزیده سینمای ایران نمایشی ویژه حاضران در بازار فیلم کن نمایش عمومی درنظر گرفته شده است. در این راستا تا به حال فیلمهای دامنههای سفید ساخته محمد ابراهیم معیری، حوض نقاشی ساخته مازیار میری، عقاب صحرا ساخته مهرداد خوشبخت، همه چیز برای فروش ساخته امیر حسین ثقفی و گهوارهای برای مادر ساخته پناه بر خدا رضایی در بازار فیلم نمایش داده است. ازجمله نکات جالب استقبال غافلگیرکننده خریداران و مسئولان جشنوارهها از نمایش همه چیز برای فروش در سالن بازار بود، به شکلی که برخی پشت در سالن ماندند. همچنین فیلمهای فرزند چهارم و دربند نیز در نوبت نمایش در سالن بازار هستند.
3 – توزیع کتاب راهنمای سینمای ایران و نیز توزیع لوح چندرسانهای(مولتی مدیا) با عنوان "برگزیده فیلمهای ایرانی 2013 " و نیز تبلیغات گسترده محیطی در جشنواره کن از اقدامات صورت گرفته دیگری است که به منظور ایجاد تعاملی همه جانبه با نمایندگان سایر کشورها انجام شده است. همچنین در دو شماره از مجله روزانه اسکرین نیز تبلیغات لازم به چاپ رسیده است.
نمایندگان سینمای ایران در بازار فیلم جشنواره کن تا آخرین روز برپایی این بازار همچنان زیر چتر سینمای ایران به فعالیت خود ادامه میدهند.