خبرگزاری کار ایران

مهدی كوشكی كارگردان نمایش «دكلره»:

حضور دوربین مداربسته تغییر مهم اجرای جدید است

حضور دوربین مداربسته تغییر مهم اجرای جدید است
کد خبر : ۴۴۰۸۰

كوشكی: پرداختن هرچه بهتر به جزئیات رفتاری و حالت چهره بازیگران یكی از دلایل عمده این تصمیم بود.

ایلنا: نمایش «دكلره» به نویسندگی و كارگردانی مهدی كوشكی با اجرایی متفاوت برای مخاطبان در مجموعه تئاترشهر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «دكلره» كه پیش از این در سالن انتظامی مجموعه خانه هنرمندان برای علاقه‌مندان به هنر نمایش اجرا شده بود، برای اجرا در تئاترشهر دو تغییر عمده داشته است.

به گفته مهدی كوشكی؛ كارگردان این اثر نمایشی؛ كار گذاشتن دوربین‌های مداربسته و پخش تصویر بازیگران از صفحه تلویزیون مهمترین تغییری است كه در اجرای جدید اعمال شده است.

این هنرمند در ارتباط با دلایل این تغییر، گفت:‌ پرداختن هرچه بهتر به جزئیات رفتاری و حالت چهره بازیگران یكی از دلایل عمده این تصمیم بود، چراكه مخاطب عادت كرده است مسائلی مانند اقرار متهم و مجرم را از طریق صفحه تلویزیون نگاه كند.

كوشكی اضافه كرد: این تمهید موجب می‌شود باورپذیری و سندیت آنچه در جریان اجرای نمایش اتفاق می‌افتد برای مخاطب بیشتر شود.

كارگردان نمایش دكلره درباره تغییرات دیگر اثر، اظهار كرد: یكی دیگر از تغییرات این اجرا، نوع چیدمان بازیگران است، پراكندگی اجرا كنندگان بیشتر شده، به نوعی كه می‌توان گفت به تئاتر محیطی گرایش بیشتری پیدا كرده است.

مونولوگ «دکلره» سال گذشته در فستیوال «مونولیو» شرکت داشت و یکی از نمایش‌های برگزیده این فستیوال شد، در این نمایش لیلی رشیدی، آوا شریفی، مهدی کوشکی و صحرا فتحی ایفای نقش می‌کنند.

این اثر هر روز ساعت 17 در سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود. این اثر پیش از این با استقبال مخاطبان در سالن انتظامی خانه هنرمندان ایران مواجه شده بود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز