خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری مطرح شد:

آخرین اظهارات توحیدی درباره دیدار با ریس جمهور، وضعیت خانه سینما و عملکرد حوزه هنری

آخرین اظهارات توحیدی درباره دیدار با ریس جمهور، وضعیت خانه سینما و عملکرد حوزه هنری

با اجرای نتایج دیدار اعضای خانه سینما و رئیس جمهور مشکلات خانه سینما حل می‌شود/هرچند با تصمیمات حوزه هنری در بخش اکران موافق نیستیم اما احساسات حوزه هنری را درک می‌کنیم/کسانی که روز گذشته نامه وزیر ارشاد پیرامون تعطیلی خانه سینما را ابلاغ کرده‌اند از مفاد جزئیات جلسه ما با رئیس جمهور اطلاع نداشته‌اند.

 ایلنا:فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما معتقد است كه با اجرای تفاهمات صورت گرفته با رئیس جمهور مشكلات خانه سینما حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره و سخنگوی خانه سینما  صبح امروز در نشست خبری كه با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد با اعلام این مطلب افزود: به نظر می‌رسد کسانی که روز گذشته نامه وزیر ارشاد پیرامون تعطیلی خانه سینما را ابلاغ کرده‌اند از مفاد جزئیات جلسه ما با رئیس جمهور اطلاع نداشته‌اند.
وی با اشاره به انتظار این نامه و با ارائه تصویری از آن گفت: این نامه با مهر محرمانه اول شهریور به دست ما رسید و تاریخ صدور آن ۲۴ مرداد بوده است و من تعجب می‌کنم که چگونه نامه‌ای که مهر محرمانه دارد منتشر شده است زیرا ما مجاز به افشای محتویات نامه‌های محرمانه نیستیم سوال دیگر این است که چرا این نامه یک ماه بعد اعلام می‌شود و به نظر می‌رسد ابلاغ کننده از تفاهمات ما با رئیس جمهور اطلاع نداشته است.
توحیدی تاکید کرد: این نامه پاسخی دارد که به صورت قانونی و اداره‌ای از طریق مراجع حقوقی اقدام می‌شود همانگونه که درباره نامه اول اقدام شد و نامه دوم نیز همین گونه اقدام شده است و نتیجه آن این شد که حکم تعطیلی صادر شده است و حکم تعطیلی با حکم انحلال تفاوت دارد.
توحیدی بدون اشاره به جزئیات دیدار اعضای خانه سینما با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور گفت: درخواست این دیدار از طرف دفتر رئیس جمهور بود و بعد از این اظهار تمایل ما با انها دیدار کردیم.
در پایان این دیدار تفاهمی به وجود آمد و حس ما این است که با اجرای این تفاهم موضوع مشکلات خانه سینما کاملا منتفی است و این تفاهمات راه را کوتاه می‌کند.
توحیدی افزود: در دیدار اعضای خانه سینما با رئیس جمهور فقط مباحثی همچون وضعیت فعالیت خانه سینما مطرح شد و تفاهمی به وجود آمد که به زودی نتایج آن اعلام می‌شود و تصور می‌کنیم با انجام این تفاهمات راه کوتاه می‌شود و تمامی مشکلات حل می‌شود.
وی با اشاره به فعالیت‌های خانه سینما گفت: صنوف مختلف مجامع خود را برگزار می‌کنند و خود اهالی خانه سینما نیز درقضایای مختلف حضور پیدا می‌کنند ضمن آنکه شورای هماهنگی اصناف سینمایی نیز فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد و تاکنون در فعالیت‌هایی همچون زلزله اخیر آذربایجان و همچنین محکومیت فیلم موهن و زشتی که علیه مسلمانان ساخته شده بود حضور داشت هیات مدیره نیز به عمل در چارچوب قانون پایبند است و به دنبال رفع مشکلات خانه سینما است.
توحیدی درباره تصمیمات حوزه هنری گفت: خانه سینما در قالب تشکل‌های صنفی و شورای عالی تهیه کنندگان و در حد توان خود تلاش کرده است که به این قضیه ورود کند زیرا ما معتقدیم که  موضع گیری حوزه هنری  به سینما ضربه می‌زنداما  معتقدیم این مشکلات می‌تواند در فضای تفاهم آمیز‌تر حل شود.
البته امروز بخشی از مشکلاتی که به وجود آمده به دلیل سوء مدیریت است که امیدوارم با مذاکره دوستان سینمایی با حوزه هنری بخشی از این مشکلات حل شود.
وی ادامه داد: تصور من این است که اگر خانه سینما کاملا فعال بود می‌توانست با دست بازتری دراین حوزه ورود کند و بهتر فعالیت کند اما باید بگویم این اتهامات که اهالی خانه سینما به طرف حوزه هنری حضور دارند درست نیست و با این دیدگاه موافق نیستم اما احساسات حوزه هنری را درک می‌کنیم و معتقدیم این احساسات ناشی از سوء تدبیر در حوزه سیاست گذاری تولید و اکران فیلم است و بیشتر این موضوعات به دلیل ورود نیروهایی است که بدون رزومه قابل توجه به سینما آمده‌اند و از طرف دیگر سپردن اهرم صدور پروانه ساخت به دست تشکلاتی است که سابقه روشنی ندارد و باعث می‌شود در حوزه هنری اتفاقاتی بیفتد که حوزه هنری چنین تصمیماتی را بگیرد.
وی ادامه داد: اما ما معتقدیم که هیچ دشمنی وجود ندارد و این مشکلات می‌توانست در فضایی تفاهم آمیز‌تر حل شود.
توحیدی همچنین درباره حضور اصناف در کمیته ساماندهی صنوف سینمایی و همچنین فعالیت‌های این کمیته گفت: تا امروز هیچ صنفی با اهدافی که کمیته ساماندهی صنوف داشته همکاری نکرده از طرف دیگر اصناف کاملا قانونی هستند و قابل انحلال نیستند هرچند این کمیته برای آنکه بگوید فعالیتی کرده اصناف جدیدی را تولید کرده است اما ۲۵ صنف قانونی خانه سینما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که این کمیته را قبول ندارند.
وی ادامه داد: ما معتقدیم خانه سینما تشکیلات قانونی است که شخصیت حقوقی دارد و شخصیت حقوقی را فقط می‌توان با حکم دادگاه صالح منحل کرد.

آخرین اظهارات توحیدی درباره دیدار با ریس جمهور، وضعیت خانه سینما و عملکرد حوزه هنری

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز