خبرگزاری کار ایران

گلایه بازیگر برگزیده جشنواره تئاتر فجر از مسئولان مركز؛

حتی مبلغ فروش گیشه را هم به ما نمی‌دهند

حتی مبلغ فروش گیشه را هم به ما نمی‌دهند
کد خبر : ۴۳۷۲۹

افشاری: در حوزه تئاتر باید فردی مدیریت كند كه نمی‌گویم حتما بازیگر یا كارگردان بوده باشد، اما به هرحال شرایط خلق اثر هنری را كامل درك كند.

ایلنا: بهرام افشاری بازیگر برگزیده بخش مناطق سی و یكمین جشنواره بین‌المللی تئاترفجر از پرداخت نشدن دستمزد سه نمایش اخیر خود ابراز گلایه كرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازیگر نمایش «رابینسون كروزوئه» در همین رابطه، گفت: از ابتدای سال اجراهایی داشتم كه تقریبا می‌توان گفت تنها جز یك نمونه دیگر موفق به تسویه حساب با گروه‌ها نشده‌ام. این تقصیر كارگردانان هم نیست و مسئولیت متوجه مدیران مركزهنرهای نمایشی و نوع برنامه‌ریزی‌های آن‌ها است.

او ادامه داد: مركز حتی حق ما از محل فروش گیشه را پرداخت نمی‌كند كه اصلا رفتار اخلاقی به نظر نمی‌رسد و من اطمینان دارم اگر مركز به كارگردان‌ها پرداختی داشت باشد آن‌ها نیز به سرعت با عومل نمایش خود تسویه می‌كنند.

افشاری ضمن اشاره به اینكه تنها دریافتی نقد او طی این مدت از مركز جایزه نقدی بازیگری در جشنواره سی ویكم بوده است، اظهار داشت: نكته عجیب رفتار شورای حمایت است كه وقتی اثری تولید می‌شود یا قرار است تولید شود، می‌گوید به نظر من، تولید این نمایش 20میلیون تومان بیشتر هزینه نیاز ندارد. این درحالی است كه اكثر این دوستان اصلا ارتباطی با هنر تئاتر نداشته و آگاهی از زیروبم تولید اثر ندارند.

این هنرمند با بیان اینكه نمی‌دانم با كدام مقیاس میزان حمایت تعیین می‌شود، اضافه كرد: این افراد اصلا تئاتر را درك نكرده‌اند، من نمی‌خواهم توان مدیریتی آن‌ها را زیر سوال ببرم، شاید در جای دیگر بسیار بهتر از حوزه مدیریتی تئاتر عمل كنند. اما در حوزه تئاتر باید فردی مدیریت كند كه نمی‌گویم حتما بازیگر یا كارگردان بوده باشد، اما به هرحال شرایط خلق اثر هنری را كامل درك كند.

افشاری با تاكید بر اینكه مدت زیادی است دستمزد خود را از مركز طلب دارد، گفت: بابت بازی در نمایش‌های «آدمكش» به كارگردانی محمد بی‌ریا، «ساقی» به كارگردانی امیر دژاكام و «پیرمردی با بال‌های بزرگ» به كارگردانی پرستو گلستانی طلب دارم كه همچنان پابرجا است و گویا گوش شنوایی هم برای برطرف شدن این مسئله وجود ندارد.

وی در پایان درباره اثر جدیدی كه روی صحنه دارد، بیان كرد: از امروز با نمایش «ویران» به صحنه تالار مولوی می‌روم و با توجه به این كه اثر یك سال و نیم تمرین شده، كار خوبی از آب درآمده و قبلا نیز توسط دانشجویان به عنوان اثر برگزیده معرفی شده است. بسیار امید دارم در اجرای عموم نیز از سوی مخاطبان با استقبال مواجه شود.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز