خبرگزاری کار ایران

پری صابری:

ایرانشهر‌ به محملی امن تبدیل شده است

کد خبر : ۳۴۱۱۴

در تماشاخانه ایرانشهر تماشاگرانی دیده می‌شوند که برای نخستین بار تماشای تئا‌تر را تجربه می‌کنند و این اتفاق بسیار مهمی در تئا‌تر است زیرا نمایش بدون تماشاگر معنی ندارد و سالن کم‌مخاطب، لحظه مرگ آن نمایش است.

ایلنا: یک هنرمند پیشکسوت تئا‌تر با بیان اینکه هنرمندانی که در تماشاخانه ایرانشهر نمایشی به روی صحنه برده‌اند، ‌ نمره خوبی به مدیریت آن می‌دهند، تصریح کرد: مدیریت تماشاخانهٔ ایرانشهر‌، این مجموعه هنری را به محلی ایمن و آرام برای هنرمندان تبدیل کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر، صابری گفت: در تماشاخانه ایرانشهر تماشاگرانی دیده می‌شوند که برای نخستین بار تماشای تئا‌تر را تجربه می‌کنند و این اتفاق بسیار مهمی در تئا‌تر است زیرا نمایش بدون تماشاگر معنی ندارد و سالن کم‌مخاطب، لحظه مرگ آن نمایش است.

وی، یکی از مسئولیت‌های دست‌اندکاران حوزه تئا‌تر را جذب تماشاگر برای تئا‌تر عنوان کرد و افزود: تبلیغات در تئا‌تر بسیار مهم است و اطلاع‌رسانی همواره حرف اول را می‌زند؛ زیرا مردم باید مطلع باشند رویدادهای فرهنگی در کجا انجام می‌شود تا بتوانند برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنند.

صابری تئا‌تر اضافه کرد: در تماشاخانه ایرانشهر نه تنها تبلیغات برای نمایش‌ها گسترده‌تر از سایر سالن‌ها صورت می‌گیرد، بلکه مدیریت موفق کمک کرده زمانی‌که فردی وارد این مجموعه می‌شود، فرهنگی بودن آن را به خوبی احساس کند و هنرمندان با ورود با این مجموعه می‌دانند وارد فضایی شده‌اند که متعلق به خودشان است.

وی تاکید کرد: مدیریت در یک مجموعه فرهنگی بسیار مهم است و من احساس می‌کنم تماشاخانه ایرانشهر مدیریت قابلی دارد زیرا عملکرد آن بر اساس تعریف‌ها و توصیف‌هایی افرادی که در آنجا کاری به روی صحنه برده‌اند، نمره خوبی می‌گیرد.

صابری با اشاره به نامگذاری سالن‌های تئاتری به نام هنرمندان برجسته گفت: در تمام دنیا به این صورت است که وقتی فردی، سابقه مهمی در یک حوزه دارد، برای احترام به آن پیشکسوت، اسم تالار را به نام او می‌گذارند و البته این شخص باید واجد شرایط و مورد احترام آنجامعه هنری باشد.

وی با بیان اینکه چرا نام یک زن فعال هنرمند را روی یک تالار نمی‌گذارند، ‌ افزود: می‌توان نام بزرگان هر حوزه و عرصه‌ای را بر روی سالن‌ها نامگذاری کرد و اگر پژوهشگر مطرحی در حوزه تئا‌تر وجود دارد، جا دارد که نام او بر یک سالن نمایش گذاشته شود.

کارگردان نمایش «شمس پرنده» تاکید کرد: اگر همانقدر که حمید سمندریان برای تئا‌تر ایران زحمت کشید یا عزت الله‌انتظامی در حوزه بازیگری نام‌آور شده، فرد مطرح و صاحب‌نظری در زمینه پژوهش وجود داشته باشد، می‌توان برای احترام به فعالیت او، نامش را بر یک سالن قرار داد

ارسال نظر
پیشنهاد امروز