خبرگزاری کار ایران

محمد یعقوبی:

حرکت به سمت تئا‌تر خصوصی با تماشاخانه ایرانشهر

کد خبر : ۲۸۶۵۶

نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئا‌تر، تبدیل شدن تماشاخانه ایرانشهر به یک پاتوق هنری را از جمله امتیازات آن برشمرد و تصریح کرد: تماشاخانه ایرانشهر برای حرکت تئا‌تر ایران به سمت تئا‌تر خصوصی گام برداشته است.

ایلنا: تماشاخانه ایرانشهر تماشاگران تازه‌ای را جذب تئا‌تر کرده و از جمله دلایل آن می‌توان گالری وکافه‌ای اشاره کرد که خودبخود افراد را به این محوطه جذب می‌کند و سپس آن‌ها کنجکاو می‌شوند در مورد تئا‌تر بدانند و این موضوع، از جمله امتیازات آن است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر محمد یعقوبی با بیان اینکه «ایرانشهر پاتوق شده و این امتیاز آن است» اضافه کرد: تماشاخانه ایرانشهر برای رفتن تئا‌تر ایران به سمت تئا‌تر خصوصی گام برداشته و مناسب‌تر است در برخی رویکردهای آن اصلاحاتی صورت بگیرد تا این روند را به گونه‌ای بهتر و با سرعتی بیشتر انجام دهد.

عضو هیئت مدیره خانه تئا‌تر با اشاره به اینکه سالن‌های تماشاخانه ایرانشهر تقریبا خودگردان است، اضافه کرد: در شرایطی که گروه‌ها با گیشه اجرا می‌روند و هزینه‌های خود را از این محل تامین می‌کنند، پیشنهاد می‌کنم تعداد اجرای نمایش‌ها محدود نشود.

وی ادامه داد: اگرچه نمایش‌ها در روز دوبار اجرا دارند، اما این روش پاسخگو نیست و بنابراین، حداقل باید ۵۰ شب اجرا داشته باشند و اصلا چه بهتر تا وقتی که تماشاگر دارد، اجرای آن ادامه داشته باشد؛ زیرا اگر قرار است تئا‌تر خصوصی پا بگیرد و نمایش‌ها با گیشه و پول مردم گذران کنند، نمی‌توان با ۳۰ شب اجرا آن را محقق کرد.

وی همچنین اضافه کرد: وقتی گروه‌ها با گیشه تامین می‌شوند، نباید پولشان را دیر دریافت کنند و باید سریع‌تر با آن‌ها تسویه شود؛ ‌زیرا اگر گروه‌ها دستمزد خود را به موقع دریافت نکنند، جریان شکل‌گیری تئا‌تر خصوصی به بیراهه خواهد رفت.

کارگردان نمایش «خشکسالی و دروغ» این نکات را مسائلی دانست که به راحتی در تماشاخانه ایرانشهر قابل حل است.

یعقوبی نام‌گذاری سالن‌ها به اسم اساتید تئاتری را اقدامی ارزنده ارزیابی کرد و افزود: اگرچه اهمیت هنرمندان شاخه‌های مختلف در تئا‌تر را نمی‌توان انکار کرد، اما مخاطبین، سالن‌ها را به اسم کارگردان‌ها می‌شناسند و می‌توان با توجه به این نکته از نام اساتید پیشکسوت استفاده کرد که ضمن صاحب نظر بودن در حوزه کارگردانی، نویسندگی و پژوهش شناخته شده‌اند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز