خبرگزاری کار ایران

آروند دشت آرای:

«تن تن» نمایشی متفاوت اما شیرین است

کد خبر : ۲۵۱۶۱

کارگردان نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» علاقه به آثار «تن تن» و حس نوستالژی با این داستان مصور را از دلایل اصلی اجرای این نمایش دانست

ایلنا: آروند دشت آرای گفت: از کودکی علاقه بسیاری به کارتن و کتاب‌های «تن تن» داشتم و همواره تمام ماجراجویی‌ها، کنجکاوی‌های شخصیت اصلی این آثار در من حسی عمیق ایجاد می‌کرد، بنابراین با اجرای این اثر سعی دارم تا به خالق این آثار، یعنی ژرژ رمی که با نام مستعار هرژه شناخته شده است ادای دین کنم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانشهر، آروند دشت آرای با اشاره به نحوه شکل گیری این اثر گفت: ایده اولیه اجرای نمایش «تن تن» در خانه حامد بهداد و گفتگویی که میان چند تن از دوستان برگزار شد شکل گرفت، سپس در این خصوص با محمد چرمشیر وارد گفتگو شدم و این داستان با تحقیقی یکماهه و نگاهی متفاوت بازنویسی شد.

دشت آرای در ادامه خاطرنشان کرد: چرمشیر با توجه به ذهن خلاق و تسلطی که بر تکنیک‌ها دارد، توانست بدون تبعیت از ۲۴ نسخه این اثر، قصهٔ جدید و روانی با نام «تن تن و راز قصر مونداس» را خلق کند.

سرپرست گروه نمایشی «ویرگول» ادامه داد: تمرینات این نمایش با ۲۰ بازیگر در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پیگیری می‌شود و در انتخاب بازیگران که ترکیبی از جوانان و افراد حرفه‌ای تئا‌تر هستند سعی شده تا افرادی را در نظر بگیریم که از هر لحاظ با شخصیت‌های این داستان متناسب باشند. در اجرای این اثر از هیچگونه تکنولوژی جدیدی استفاده نخواهد شد اما من یقین دارم نه تنها نوجوانان و جوانان بلکه تمامی کسانی که با آثار «تن تن» آشنایی اندکی هم دارند از این نمایش لذت برده و شاهد اجرایی شیرین و متفاوت خواهند بود.

دشت آرای ادای دین به خالق آثار «تن تن» یعنی «هرژه» را از عمده‌ترین دلایل اجرای این نمایش دانست و گفت: «ژرژ پراسپر رمی» نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی (۲۲ مه ۱۹۰۷ _ ۳ مارس ۱۹۸۳) تاثیر ویژه‌ای در من و هم سن و سال‌های من ایجاد کرده زیرا تن تن قهرمانیست که هیچ نیروی ماورایی در آن وجود ندارد بلکه با درایت، تصمیمات درست، تکیه برعقل، خرد و هوش خود مشکلات را از بین می‌برد.

دشت آرای در پایان یادآور شد: نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» از اواخر بهمن ماه در تالار استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از اواسط آذرماه با مراجعه به سایت تماشاخانه و گروه تئا‌تر سایه به نشانی: www. sayetheater. ir نسبت به پیش خرید و یا رزرو بلیط اقدام نمایند.

مجموعه تماشاخانه ایرانشهر هم اکنون با دو نمایش «مکبث» به کارگردانی قطب الدین صادقی، و «درخت بلوط» کاری از گروه تئا‌تر نقشینه میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز