خبرگزاری کار ایران

تماشاخانه ایرانشهر در تعطیلات اعلام شده به فعالیت‌ خود ادامه می‌دهد

کد خبر : ۲۵۱۶۰

مجموعه تماشاخانه ایرانشهر با توجه به تعطیلات اعلام شده، در روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۱۴ و ۱۵ آذرماه فعالیت‌های نمایشی خود را با دو نمایش «مکبث» و «درخت بلوط» ادامه می‌دهد.

ایلنا: با وجود اعلام تعطیلی به دلیل آلودگی هوای تهران، سالن‌های استاد سمندریان با نمایش «مکبث» به کارگردانی قطب الدین صادقی و سالن شماره یک ایرانشهر با نمایش «درخت بلوط» کاری از گروه تئا‌تر نقشینه در روزهای یاد شده میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر؛ نمایش «مکبث» به کارگردانی قطب الدین صادقی با مدت زمان ۹۰ دقیقه که اجراهای خود را از اواخر آبان ماه با بازی هنرمندانی همچون؛ میکائیل شهرستانی، کوروش سلیمانی، امیر بختیاری، کرامت رودساز، ناصر عاشوری، عباد نظری، صنم صالحی و... در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر آغاز کرده است با توجه به استقبال مخاطبان نه تنها در روزهای یاد شده روی صحنه می‌رود، بلکه در روزهای شنبه مورخ ۱۸ و ۲۵ آذرماه نیز میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است.

نمایش «درخت بلوط» کاری از گروه تئا‌تر «نقشینه» نیز از دیگر آثار صحنه‌ای مجموعه تماشاخانه ایرانشهر است که هر شب به استثناء روزهای شنبه از ساعت ۱۸ و۳۰ دقیقه در تماشاخانه شماره یک اجرا می‌شود.

در این نمایش ۷۰ دقیقه‌ای که نوشته تیم کرواچ است، رضا مولایی به عنوان بازیگر ثابت به ایفای نقش می‌پردازد و هر شب یکی از بازیگران نامی تا‌تر، سینما و تلویزیون همچون مهدی پاکدل، سروش صحت، کامبیز دیرباز، پیمان معادی، سیامک انصاری، برزو ارجمند، سروش صحت، رامبد جوان، هومن سیدی، بابک حمیدیان، مهرداد صدیقیان، رامین سیاردشتی و امیر آقایی به عنوان نقش مقابل، مولایی را در اجرای این اثر کمک می‌کنند.

امیر دلاوری، مهرداد صدیقیان، امیر آقایی و برزو ارجمند نیز از دیگر هنرمندانی هستند که در روزهای سه شنبه ۱۴ آذر، چهارشنبه ۱۵ آذر، پنجشنبه ۱۶ آذر و جمعه ۱۷ آذر در نمایش «درخت بلوط» به ایفای نقش می‌پردازند.

تمرین نمایش‌های «تن تن و راز قصر مونداس» به کارگردانی آروند دشت آرای نیز از دیگر فعالیت‌های مجموعه تماشاخانه ایرانشهر است که همه روزه از ساعت ۲۰ در این مجموعه پیگیری می‌شود.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر فعالیت‌های هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر می‌توانند از طریق شماره‌های ۸۸۸۱۴۱۱۵، ۸۸۸۱۴۱۲۵ و۸۸۸۱۴۱۲۶ با این مجموعه در ارتباط باشند.

آروند دشت آرای:

«تن تن» نمایشی متفاوت اما شیرین است

کارگردان نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» علاقه به آثار «تن تن» و حس نوستالژی با این داستان مصور را از دلایل اصلی اجرای این نمایش دانست و گفت: از کودکی علاقه بسیاری به کارتن و کتاب‌های «تن تن» داشتم و همواره تمام ماجراجویی‌ها، کنجکاوی‌های شخصیت اصلی این آثار در من حسی عمیق ایجاد می‌کرد، بنابراین با اجرای این اثر سعی دارم تا به خالق این آثار، یعنی ژرژ رمی که با نام مستعار هرژه شناخته شده است ادای دین کنم.

آروند دشت آرای در گفتگو با روابط عمومی و امور بین الملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر با اشاره به نحوه شکل گیری این اثر گفت: ایده اولیه اجرای نمایش «تن تن» در خانه حامد بهداد و گفتگویی که میان چند تن از دوستان برگزار شد شکل گرفت، سپس در این خصوص با محمد چرمشیر وارد گفتگو شدم و این داستان با تحقیقی یکماهه و نگاهی متفاوت بازنویسی شد.

دشت آرای در ادامه خاطرنشان کرد: چرمشیر با توجه به ذهن خلاق و تسلطی که بر تکنیک‌ها دارد، توانست بدون تبعیت از ۲۴ نسخه این اثر، قصهٔ جدید و روانی با نام «تن تن و راز قصر مونداس» را خلق کند.

سرپرست گروه نمایشی «ویرگول» ادامه داد: تمرینات این نمایش با ۲۰ بازیگر در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر پیگیری می‌شود و در انتخاب بازیگران که ترکیبی از جوانان و افراد حرفه‌ای تئا‌تر هستند سعی شده تا افرادی را در نظر بگیریم که از هر لحاظ با شخصیت‌های این داستان متناسب باشند. در اجرای این اثر از هیچگونه تکنولوژی جدیدی استفاده نخواهد شد اما من یقین دارم نه تنها نوجوانان و جوانان بلکه تمامی کسانی که با آثار «تن تن» آشنایی اندکی هم دارند از این نمایش لذت برده و شاهد اجرایی شیرین و متفاوت خواهند بود.

دشت آرای ادای دین به خالق آثار «تن تن» یعنی «هرژه» را از عمده‌ترین دلایل اجرای این نمایش دانست و گفت: «ژرژ پراسپر رمی» نویسنده و کاریکاتوریست بلژیکی (۲۲ مه ۱۹۰۷ _ ۳ مارس ۱۹۸۳) تاثیر ویژه‌ای در من و هم سن و سال‌های من ایجاد کرده زیرا تن تن قهرمانیست که هیچ نیروی ماورایی در آن وجود ندارد بلکه با درایت، تصمیمات درست، تکیه برعقل، خرد و هوش خود مشکلات را از بین می‌برد.

دشت آرای در پایان یادآور شد: نمایش «تن تن و راز قصر مونداس» از اواخر بهمن ماه در تالار استاد سمندریان مجموعه تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه خواهد رفت و علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند از اواسط آذرماه با مراجعه به سایت تماشاخانه و گروه تئا‌تر سایه به نشانی: www. sayetheater. ir نسبت به پیش خرید و یا رزرو بلیط اقدام نمایند.

گفتنی است، مجموعه تماشاخانه ایرانشهر هم اکنون با دو نمایش «مکبث» به کارگردانی قطب الدین صادقی، و «درخت بلوط» کاری از گروه تئا‌تر نقشینه میزبان علاقمندان به هنرهای نمایشی است

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز