خبرگزاری کار ایران

نسیم ادبی:

اقداماتی مانند برگزاری آیین‌ افتتاح نمایش باعث امیدواری در میان فعالان تئا‌تر می‌شود.

کد خبر : ۷۸۳۳۸

برگزاری آیین افتتاح می‌تواند به نوعی به فرهنگ‌سازی در تئا‌تر منجر شده و تا حدودی مشکل نداشتن تبلیغات در حوزه تئا‌تر را حل کند.

ایلنا: در این سال‌هایی که تماشاخانه ایرانشهر فعالیت خود را آغاز کرده است به خصوص در یکی دو سال اخیر آیین افتتاح برای بسیاری از نمایش‌های روی صحنه اتفاق افتاده و هنرمندان بسیاری درگیر آن شده‌اند. این اتفاق شاید از معدود اتفاقات فرهنگی باشد که مورد تأیید تمامی هنرمندان قرار گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانشهر، نسیم ادبی که دیگر باید او را یکی از بازیگرانی دانست که پس از سال‌ها فعالیت در عرصه‌ تئا‌تر همچنان به شکل پی‌گیر به عنوان بازیگر در نمایش‌ها حضور دارد، این آیین را یک لازمه در شرایط کنونی تئا‌تر ایران می‌داند و می‌گوید: در این سال‌ها اطلاع‌رسانی بخش مهمی از فعالیت‌های هنری را تشکیل می‌دهد، دامنه این اطلاع‌رسانی نیز هر روز گسترده شده و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها را در بر‌می‌گیرد. با این وجود همواره اطلاع‌رسانی در تئا‌تر ایران ضعیف است و همچنان این هنر در میان مردم عام جایگاهی ندارد یعنی مخاطبان تئاتری یا خود تئاتری‌ها هستند یا آنانی‌که به هر نحو ممکن در این زمینه فعالیت می‌کنند بنابر این برگزاری آیین افتتاح می‌تواند به نوعی به فرهنگ‌سازی در تئا‌تر منجر شده و تا حدودی مشکل نداشتن تبلیغات در حوزه تئا‌تر را حل کند. چنانچه تجربه نشان داده است که نمایش‌های روی صحنه از هر امکانی برای اطلاع‌رسانی محرومند مگر آن‌که اسپانسر قدرتمندی تهیه‌کنندگی نمایش را برعهده داشته باشد.

وی ادامه می‌دهد: برگزاری آیین افتتاح از طرف دیگر سبب می‌شود تا دیگر هنرمندان نیز کار را مشاهده و نظرات مؤثر خود را مطرح کنند و همین روند به تقویت آثار تئاتری منجر خواهد شد. سنت خوب این آیین، استفاده از هنرمندان پیشکسوت است آنانی‌که خود سنگ بنای تئا‌تر ایران را بنیان نهادند اما در این سال‌ها به دلایل مختلف فعالیت کمتری در این زمینه دارند.

ادبی معقتقد است مراسم آیین افتتاح که توسط ایرانشهر برگزار می‌شود دو موضوع را یادآوری می‌کند اول احترام گذاشتن به بزرگان هنر تئا‌تر است کسانی که هنر تئا‌تر همواره به آنان مدیون است و دیگر این‌که نوعی درس برای نسل‌های بعدی است که فراموش نکنند چه کسانی توانسته‌اند تئا‌تر ایران را به شرایط کنونی برسانند.

ادبی همچنین به این مسئله اشاره دارد که با توجه به شرایط نامطلوبی که تئا‌تر ایران از سر می‌گذراند انجام اقداماتی از این دست می‌تواند نوعی امید را در میان فعالان این رشته ایجاد کند

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز