خبرگزاری کار ایران

میکاییل شهرستانی:

ایرانشهر موفق به پیدا کردن مخاطب خود شده است

کد خبر : ۶۸۵۹۶

میکاییل شهرستانی خواستار آن شد که اولویت تماشاخانه ایرانشهر، اختصاص سالن به هنرمندان عرصه تئا‌تر باشد.

ایلنا: میکاییل شهرستانی خواستار آن شد که اولویت تماشاخانه ایرانشهر، اختصاص سالن به هنرمندان عرصه تئا‌تر باشد و بیان کرد: اگر پذیرفته‌اند که ظرفیت، توان و دانش امثال من به حدی است که بتوانیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم، توقع است سالن فقط در اختیار گروه‌های تئاتری قرار دهند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایرانشهر، شهرستانی گفت: با توجه به اینکه از ابتدا قرار بود سوله‌ای در باغ هنرمندان برای اجرای نمایش طراحی شود تا کاستی‌ها و کمبودهای سخت افزاری تئا‌تر همچون نداشتن سالن را جبران کند، پس اولویت اول در آثار این مجموعه باید برای گروه‌های تئاتری باشد و کسانی که رزومه و کارنامه مشخصی در حوزه نمایش دارند.
وی با بیان اینکه ایرانشهر موفق به پیدا کردن مخاطب خود شده است و می‌توان آن را افزایش داد افزود: هنرمندان تئا‌تر، سینما و تلویزیون همه عضوی از خانواده بزرگ نمایش هستند و هرکدام می‌توانند در هر مدیومی که توانایی آن را دارند، فعال باشند ولی صرف اینکه کارگردانی به قصد رونق گیشه، یک چهره وارد کار نمایشی خود کند، کم صداقتی نسبت به مخاطب و فریب کاری اوست زیرا این امر تداوم نخواهد داشت.
این بازیگر و کارگردان تئا‌تر در پاسخ به این سوال که مدیریت تماشاخانه ایرانشهر چه کمکی می‌تواند به گروه‌ها داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه این مجموعه به صورت انتفاعی اداره می‌شود و روی پای خودش است، گروههای نمایشی نیز به صورت یکسان از این سیستم برخوردارند و بنابراین ما نیز توقع قرارداد خاصی نداریم، ولی از مدیریت آنجا انتظار داریم همچون گذشته با اطمینان خاطر سالن آنجا را برای اجرای تئا‌تر در اختیار گروه‌های تئاتری قرار دهد.
کارگردان نمایش «دانی وانیا» در پایان افزود: یکی از زیبا‌ترین کارهای تماشاخانه ایرانشهر را، نامگذاری سالنی به اسم استاد سمندریان دانست و گفت: هیچ وقت توقع تئاتری‌ها مالی نبوده و بنابراین، چنین اقداماتی، کارهای فرهنگی و درست و صحیحی بوده که همه از آن خرسند هستند و شاید بهتر است سالن شماره یک را نیز به اسم یکی دیگر از اساتید تئا‌تر نامگذاری کنند.
طبق اعلام قبلی و در نشست مطبوعاتی رییس تماشاخانه ایرانشهر، کارگردانانی همچون: علی رفیعی، حسن معجونی، داریوش مودبیان، محمد حاتمی، محمد یعقوبی، آیدا کیخایی، نیما دهقان، سیامک صفری، پارسا پیروزفر، علی رضا نادری، ناصر حسینی مهر و... آثار نمایشی خود را در سال جاری بروی صحنه می‌برند.
علاقمندان می‌توانند، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص سایر اخبار هنری مجموعه تماشاخانه ایرانشهر می‌توانند به سایت www. tamashakhaneh. ir مراجعه کرده و باشماره‌های ۸۸۸۱۴۱۱۵، ۸۸۸۱۴۱۲۵ و ۸۸۸۱۴۱۲۶ تماس بگیرند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز