خبرگزاری کار ایران

با حضور مرادخانی و پیام جنتی؛

جشن یک‌سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد

جشن یک‌سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت برگزار شد
کد خبر : ۱۰۴۱۳۷

مرادخانی: اگر یاری شما نباشد کار زیادی از دست ما برنمی‌آید، شما عزیزانی هستید که گاهی بیان نامتان بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و می‌توانید با یک اشاره مجموعه مدیریت هنری کشور را کمک کنید.

ایلنا: مراسم جشن تولد یک‌سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت شب گذشته چهارشنبه (۲۰ شهریورماه) با حضور علی مرادخانی(معاون هنری وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی) و همچنین چهره‌های نام‌آشنای هنر کشور در مجموعه تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مرادخانی با بیان اینکه امشب نام‌آوران زیادی در جلسه حضور دارند؛ گفت: می‌طلبد برای بیان خصائل هنرمندان حاضر در مجلس برنامه‌های ویژه‌ای ترتیب بدهیم و چقدر خوب است تا زمانی که هریک از این بزرگان زنده هستند یادشان باشیم.

وی ضمن تشکر از بانیان تاسیس موسسه هنرمندان پیشکسوت ادامه داد: یکی از ویژگی‌های خداوند بخشندگی است و هنرمندان هم این ویژگی‌ را در خود دارند و همواره به آینده نگاه می‌کنند و سعی می‌کنند زیاد به گذشته فکر نکنند. امیدوارم با نگاه به آینده کارهای خود را پیش ببریم.

مرادخانی به مشکلات سر راه هنرمندان اشاره کرد و اظهار داشت: به هرحال همواره محدودیت‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد و من امید دارم تا در آینده با کمک هنرمندان مسائل را پشت سر بگذاریم. اگر یاری شما نباشد کار زیادی از دست ما برنمی‌آید، شما عزیزانی هستید که گاهی بیان نامتان بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و می‌توانید با یک اشاره مجموعه مدیریت هنری کشور را کمک کنید.

مرادخانی در پایان به دوران مسئولیت خود در حوزه موسیقی اشاره کرد و افزود: در مواردی که ما با مسائلی مواجه می‌شدیم خود دوستان چه در انجمن و یا خانه موسیقی همت می‌کردند و کار را پیش می‌بردند. در این رابطه گمان می‌کنم نقش اول برعهده شما هنرمندان است و ما در کنار شما باید کارها را به سامان برسانیم. امیدوارم خداوند توفیقی عنایت کند تا بتوانیم آن‌طور که شایسته و بایسته است در خدمت شما باشیم، در این مسیر اگر کاستی‌هایی مشاهده کردید به ما تذکر بدهید.

یکی دیگر از بخش‌های مهم برنامه جشن تولد یک‌سالگی موسسه هنرمندان پیشکسوت خوانده شدن پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. در پیام وزیر آمده است: آسمان سرزمین فرهنگ پرور ایران را خوب بنگرید،‌ پر از ستارگانی است که از دیرباز تا کنون چراغ فراروی آیندگان بودند. ستارگانی که نورشان هماره مانا و یادشان پایا بوده و هرگز به خاموشی و فراموشی نگراییده است. ستارگانی که سوخت‌اند و گران‌بهای عمر را برای روشنایی و سربلندی میهن و ملت خویش نثار کرده‌اند. فرهیختگانی که گنجینه‌های دیرپای خرد و تجربه‌اند، به ویژه آنان که در ساحت قدسی هنر زیبایی آفریدند. حضور در عرصه گرانقدر هنر و تلاش برای آفرینش آثار اثرگذار و ماندگار، افتخاری است بس بزرگ و تلاشی بس سترگ، و نشستن بر کرسی کسوت و خردمندی اعتباری بس بزرگتر و نیکوتر که اینک شما عزیزان به منزلت نائل آمده‌اید و هرکدامتان در رشته‌ای خاص جلودار و پیشرو هستید.

در بخش دیگری از پیام وزیر آمده: شما پدران هنر ایرانید، نوباوگان جویای هنر با نوازش‌های پدرانه شما دلگرم می‌شوند و مسیر صعب و سخت رسیدن به قله موفقیت را می‌پیمایند. کاروران هنر به یمن اشاره چشمان شما راه می‌جوید و هنرجویان را به مقصد آفرینش‌های هنری می‌رساند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود ارزشمند شما و تجربه‌های ذی‌قیمت یک عمر تلاش هنری را غنیمت می‌شمارد و تکریم و حمایت از هنرمندان پیشکسوت را یکی از مهمترین رسالت‌های خویش می‌داند. بر این اساس، یک سال پیش در چنین روزهایی موسسه هنرمندان پیشکسوت شکل گرفت و اهدافی چون ارائه خدمات حمایتی معیشتی و آرامش روانی، استفاده از تجربیات و سوابق ارزشمند فرهنگی و هنری و حفظ منزلت سالمندی را وجهه همت خویش قرار داد.

جنتی در این پیام همچنین انتظارات خود از مسئولان موسسه هنرمندان پیشکسوت را تشریح کرد و گفت:‌ اینک و پس از یک‌سال با تلاش دست‌اندرکاران موسسه بخشی از اهداف مورد نظر محقق شده و انشاءالله باقی اهداف نیز با حمایت‌های بیشتر و بهتر محقق خواهد شد. موسسه هنرمندان پیشکسوت اهدافی متعالی دارد و برای تحقق اهداف مورد نظر راهبردهایی دقیق تنظیم کرده است اما آنچه در این مسیر بیش از هر چیز اهمیت دارد و باید به آن پایبند باشد، ارزش‌هایی چون رعایت عدالت در ارائه خدمات به هنرمندان، شفافیت در دادن اطلاعات و خدمات، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، محرمانه تلقی شدن اسرار، حفظ اطلاعات شخصی و حریم خصوصی هنرمندان پیشکسوت است، نکاتی که اینجانب به آن‌ها تاکید دارد.

در بخش پایانی پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به هنرمندان پیشکسوت آمده است: وقتی به چهره هر یک از شما عزیزان می‌نگرم کتابی زرنگار از تجربه‌های گران‌سنگ می‌یابیم که هر ورقش به مرور زمان بر ذهن و زبانتان نگاشته شده است که هرگاه به چشمان شما می‌نگریم دریایی از مهر و دهش می‌بینیم که فوت و فن‌های هنر را بی‌منت به جوانان می‌بخشد. آینده هنرمندان جوان در گروه زانو زدن در محضر شما پیشکسوتان عزیز و جرعه نوشی از این دریای بیکران است. در ساحت هنر چه فضیلتی برتر از اینکه بر دستان هنرآفرین هنرمندان متعهد بوسه بزنیم. در برابر موی سپیدشان که نشان خرد و تجربه است تعظیم کنیم و قدردان آنچه تاکنون آفریده‌اند باشیم. یک عمر تلاش بی‌مدعای شما را ارج می‌نهمیم و بر دستان مهرآفرینتان بوسه می‌دهیم، امروز گشودن عرصه‌های نوین هنری دست‌آورد تلاش‌های دیروز شماست. یاد و نام شما و خدمات ارزشمندتان هماره میهمان قلب‌های ما و همه اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود و پاداش منزلت شما عزیزان و پاسداشت منزلت شما عزیزان از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

در این مراسم هنرمندانی همچون، نصراالله وحدت، علی رفیعی، محمد سریر، داریوش اسدزاده، داریوش ارجمند، مرتضی احمدی، عنایت بخشی، محبوبه بیات، اصغر همت، افسر اسدی، شهره لرستانی، گوهر خیراندیش، قباد شیوا، ابراهیم حقیقی، لوریس چکناواریان، هادی مرزبان، فرزانه کابلی و پری صابری حضور داشتند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز