خبرگزاری کار ایران

تکرار // در شورای عالی استان‌ها مطرح شد؛

انتقاد چمران از عملکرد شورای عالی در برخی از استان‌ها

انتقاد چمران از عملکرد شورای عالی در برخی از استان‌ها
کد خبر : ۸۶۷۲۸

هزار و ۷۰۰ نفری که در شورای شهر تهران برای ثبت نام آمدند همه انتظار داشتند تا به شورا ورود پیدا کنند. برخی از آن‌ها خرج میلیونی کردند تا در انتخابات برنده شوند اما معلوم نیست از کجا این پول‌ها را آورده‌اند. برخی از آن‌ها میلیارد‌ها تومان برای این کار هزینه کرده‌اند.

ایلنا: رئیس شورای عالی استان‌ها از عملکرد برخی از شوراهای عالی استان انتقاد کرد و گفت: برخی از این افراد نسبت به دستگیری اعضای شورای شهر خود و استیضاح شهردارشان بی‌اطلاع‌اند در حالی که وظیفه اصلی آن‌ها نظارت بر عملکرد مدیریت شهری است که باید این مساله اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در هجدهمین اجلاس ادواری شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور صبح دیروز (13 تیرماه) با بیان اینکه شوراهای استان جایگاه خود را نمی‌شناسند، تاکید کرد: این شورا‌ها نباید همانند شوراهای شهر و روستا به تصویب بودجه یا حل مسائل شهر ورود مستقیم کنند بلکه باید با برنامه‌ریزی و نظارت بر عملکرد شوراهای استان فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی از شوراهای عالی استان‌ها از وظایف خود آگاه نیستند و نظارت کافی بر عملکرد شورای استان خود ندارند، گفت: مواردی پیش آمده است که مساله‌ای در شهری پیش آمده است و ما با شورای عالی تماس گرفته‌ایم اما متاسفانه شورای عالی استان از این اتفاق بی‌اطلاع بوده‌اند و نمی‌دانستند این درحالی است که یکی از وظایف تعریف شده برای آن‌ها مطلع شدن از مصوبات و جریان کاری شورا‌ها و شهرداری‌ها است جالب اینجا است که در یکی از شهر‌ها دو تن از اعضای شورای شهر دستگیر شدند و شهردار استیضاح اما شورای عالی از آن بی‌اطلاع بوده‌اند.

رئیس شورای عالی استان با اشاره به اینکه تاکنون شورای عالی استان‌ها از وظایف قانونی خود برعملکرد شورا‌ها استفاده نکرده‌است، افزود: اگر شورای عالی استان وظایف خود را به خوبی انجام دهد با هدایت صحیح می‌تواند از انحلال یا دعوای شورای شهر یا روستا جلوگیری کند اما متاسفانه در برخی از شهر‌ها حتی مصوبات تصویب شده به شورای عالی ارسال نمی‌شود اینکه از شورای عالی استان می‌خواهیم بر شهر خود مسلط باشند درخواست عجیبی نیست.

وی ادامه داد: ‌نظارت و هماهنگی و برنامه ریزی سه فاکتوری است که شورای عالی استان‌ها را تقویت می‌کند که چگونه عمل کند اگر لازم باشد در مدت زمان باقی مانده وظایف شورا‌ها و شورای عالی استان را اصلاح می‌کنیم تا با فعال شدن نظارت شورای عالی استان‌ها تخلفات نیز کاهش یابد.

چمران با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از کسانی که برای ریاست جمهوری کاندید شدند معلوم بود که از‌‌ همان ابتدا نیتی برای ریاست جمهوری ندارند، گفت: فردی که با درشکه به وزارت کشور می‌آید تکلیفش مشخص است اما در ارتباط با انتخابات شورا‌ها باید بگویم هزار و ۷۰۰ نفری که در شورای شهر تهران برای ثبت نام آمدند همه انتظار داشتند تا به نوعی به شورا ورود پیدا کنند اینکه برخی از آن‌ها خرج میلیونی کردند تا در انتخابات برنده شوند برایم جالب است نمی‌دانم از کجا این پول‌ها را آورده‌اند البته می‌ترسم که بگویم برخی از آن‌ها میلیارد‌ها تومان برای این کار هزینه کرده‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: من به همراه یکی دیگر از اعضای شورای شهر که آرای بالایی را نیز کسب کرده‌ایم هیچ عکس انتخاباتی را چاپ نکرده‌ایم و از آنجا که رادیو، تلویزیون، روزنامه و پولی در اختیار نداشته‌ایم مجبور بودیم روزانه به چندین جا برویم و سخنرانی کنیم تا مردم را نسبت به اهمیت شورا‌ها آگاه سازیم.

چمران همچنین با اشاره به اینکه برخی از نمایندگان شورا‌ها نسبت به اصلاح قانون کوتاه می‌آیند، گفت: این افراد نگران هستند که تا با پیگیری این موارد اختیارات خود را از دست بدهند نمونه آن در کمیسیون ماده ۵ است که در بیشتر موارد و شهر‌ها دیگر اعضای شورای شهر حضور ندارند.

چمران خطاب به حجت الاسلام ابوترابی نایب رئیس مجلس که در این اجلاس به عنوان میهمان حضور داشت، گفت: ما از مراجع قانونی از جمله شورای نگهبان و مجلس می‌خواهیم تا به عملکرد شورا‌ها بها بدهند تا شورا‌ها به دلیل برخی قوانین معطل نشوند.

وی همچنین درباره اقدامات سوءبرخی نامزد‌ها در انتخابات شورا‌ها گفت: برخی افراد بیکار که بدنبال منافع شخصی خود بودند در این انتخابات ورود کردند اما خوشحالم که انتخابات براصل انتخاب افراد متخصص انجام شد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز