خبرگزاری کار ایران

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران خبر داد؛

حل مشکل تاسیساتی پروژه بزرگراه امام علی تا دو ماه آتی

حل مشکل تاسیساتی پروژه بزرگراه امام علی تا دو ماه آتی
کد خبر : ۲۳۶۷۴

متاسفانه در شهری هستیم که یک کانال تاسیساتی مرجع شامل لوله کشی آب، گاز و تاسیسات برقی و مخابراتی ‌ندارد.

ایلنا: معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: مشکل شریان‌های حیاتی مثل برق، آب، گاز پروژ بزرگراه امام علی (ع) تا دو ماه دیگر حل می‌شود‌. ‌

به گزارش خبرنگار ایلنا، مازیار حسینی در مراسم بهره‌برداری از ۱۰ تقاطع پروژه امام علی (ع) ضمن تشکر از همکاری ساکنین مجاور پروژه بزرگراه امام علی (ع) تصریح کرد‌: ما در تلاش هستیم که این پروژه را با سرعت بالا به سرانجام برسانیم ولی از توان ما خارج است که بگوییم در عملیات اجرایی این پروژه مشکلی پیش نمی‌آید‌. ‌

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اشاره به مشکل تاسیساتی شهر بزرگ تهران تاکید کرد‌: متاسفانه در شهری هستیم که یک کانال تاسیساتی مرجع شامل لوله کشی آب، گاز و تاسیسات برقی و مخابراتی ‌، ندارد و باید خودمان این شهر را با حساب و کتاب و همکاری مردمان صبور طراحی و آباد کنیم‌. ‌

وی ادامه داد‌: مشکل شریان‌های حیاتی مثل برق، آب، گاز پروژ بزرگراه امام علی (ع) تا دو ماه دیگر حل می‌شود‌. ‌

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در رابطه با ادامه اجرای پروژه تصریح کرد‌: ۱۰ کیلومتر از این بزگراه از اتوبان ارتش تا پل آغاز ادامه دارد و ۲۵ کیلومتر آن نیز با گذر از مناطق ۱۳، ۱۴، ۱۵ و ۲۰ به مرقد امام منتهی می‌شود و مرقد مطهر را به بدنه شهر تهران متصل می‌کند‌. ‌

وی ضمن اشاره به ارتباط تقاطع‌های محلی با پروژه امام علی (ع)، گفت: بسیاری از این تقاطع‌ها با این پروژه در ارتباط هستند که با اجرای عملیات‌های عمرانی می‌توانیم بار ترافیک شهر را کاهش دهیم چرا که در گذشته بسیاری از افراد برای رسیدن به بزرگراه‌های اصلی همچون بسیج و محلاتی از مسیرهای محلی استفاده می‌کردند و شهر دچار ترافیک سنگین دچار می‌شد‌. ‌

حسینی در رابطه با پروژه امام علی (ع) و اتصال این پروژه به بزرگراه‌های بسیج و محلاتی خاطرنشان کرد‌: این پروژه در مناطق ۸، ۷ و ۱۵ به دلیل طرح تفصیلی شهری از معابر رد نشده بلکه از معارض ملکی عبورکرده است و این پروژه را به بی‌سابقه‌ترین پروژه رفع معارض شهری تبدیل کرده است‌. ‌

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، ادامه داد‌: در بخش رفع معارض این پروژه ۷ هزار واحد مسکونی در قالب ۴ هزار پلاک خریداری شده که در این زمینه بخش‌های بزرگی از شهرداری تهران از جمله سازمان املاک و اداره امور نهاد‌ها درگیر این بخش بوده‌اند ‌. ‌

معاون شهردار تهران این پروژه را یک عملیات عمرانی ویژه خواند و تصریح کرد‌: این کار بزرگ پیش از سه دهه خاموش مانده بود چرا که برای اجرایی شدن این طرح می‌بایست بسیاری ازخانه‌هایی که در طرح قرار می‌گرفتند خریداری می‌شد لذا به واسطه همین طرح خانه‌هایی که در طرح قرار داشتند نمی‌توانستند خریداری یا به فروش برسند و همچنین اجازه نوسازی نداشتند و در ‌‌نهایت بافت‌های فرسوده هرروز فرسوده‌تر می‌شدند‌. ‌

وی ضمن اشاره به بزرگی پروژه بزرگراه امام علی (ع) تصریح کرد‌: این پروژه دارای ۱۴ پهنای باند است که ۸ باند آن در زیر زمین و ۶ باند آن برای تردد ساکنان محلی روی زمین طراحی شده است‌. ‌

حسینی با بیان اینکه ۲۵ تقاطع غیر همسطح در این پروژه در نظر گرفته شده است، گفت‌: برای بالا بردن سرعت اجرایی این پروژه ۴ پیمانکار، ۶ مهندس عمرانی و ۷ مهندس آب‌های سطحی در نظر گرفته شده است تا نگرانی بابت جمع آوری آب‌های سطحی در کوتاه مدت و دراز مدت آینده این پروژه نداشته باشیم‌. ‌

معاون شهردار تهران ضمن اشاره به درگیری شش منطقه شهرداری تهران به صورت مستقیم با پروژه بزرگراه امام علی (ع) خاطرنشان کرد‌: ۶ منطقه مجاور با این پروژه به صورت غیر مستقیم با شهرداری تهران همکاری لازم را دارند و همچنین تعدادی از معاونت‌های امور مناطق درگیر این پروژه هستند که در ‌‌نهایت می‌توان گفت‌ که ‌شهرداری تهران به صورت جدی به دنبال افتتاح این پروژه است. ‌

حسینی در رابطه با زمان اجرای عملیات بزرگراه امام علی (ع) افزود‌: ما ظرف پنج ماه ۱۰ پلی که هرکدام ۲ تا ۳ سال زمان می‌گرفت را افتتاح کردیم چرا که استراتژی اصلی ما براین اساس است که تردد و زندگی ساکن محلی را در اولویت قرارمی‌دهیم و در گام بعدی به بزرگراه می‌پردازیم‌.

وی زمان افتتاح ۱۰ پل بزرگراه امام علی (ع) را دهه فجر اعلام کرد و گفت‌: امیدواریم پروژه بزرگراه امام علی (ع) را در پنجم خردادماه سال آینده که مصادف با میلاد امام علی (ع) است بتوانیم تحویل دهیم‌. ‌

ارسال نظر
پیشنهاد امروز