خبرگزاری کار ایران

محجوب در حاشیه‌ی افتتاح نمایشگاه عکس هفته‌ کارگر:

امیدواریم سایر شاخه‌های هنر کارگران هم توسعه پیدا کند

امیدواریم سایر شاخه‌های هنر کارگران هم توسعه پیدا کند
کد خبر : ۶۶۰۸۵

محجوب: امیدواریم در سال‌های آینده بحث تئا‌تر، فیلم، نقاشی و سایر هنرهای مرتبط با کارگران را هم در هفته‌ی کارگر داشته باشیم و شاهد توسعه آن‌ها باشیم.

ایلنا: «علیرضا محجوب»؛ دبیرکل خانه‌ی‌ کارگر و رئیس فراکسیون کارگری مجلس در حاشیه‌ی مراسم افتتاح نمایشگاه عکس هفته‌ی کارگر، به سوالات خبرنگار ایلنا درباره‌ی این نمایشگاه پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، محجوب پس از افتتاح این نمایشگاه که در روز نخست هفته‌ی کارگر برگزار می‌شد، با اشاره به اینکه سطح کلی آثار چندان راضی کننده نبود، توضیح داد: عکس‌های این نمایشگاه به عنوان یک عکس برای قاب خانه و در واقع یک عکس آماتوری، کارهای خوبی به شمار می‌رفتند، اما در مقام عکس‌های حرفه‌ای بیشتر آثار کارهای قوی و خوبی محسوب نمی‌شدند.
او ادامه داد: بسیاری از عکس‌ها از نظر انتخاب زوایا و کادر بندی شرایط مطلوبی نداشتند و عکس بی‌عیبی در این نمایشگاه ندیدم و انتظار کارهای بهتری از این مجموعه می‌رفت. عیب بسیاری از عکس‌ها تصنعی بودن آن‌ها بود و اینکه مشخص بود عکاس به سوژه‌ها گفته که در چه حالتی باشند. البته نگاه من به عکس کاملآ نقادانه است و در دید کلی می‌توان گفت این نمایشگاه قابل قبول بود.
دبیر کل خانه‌‌ی کارگر درخصوص یکی از عکس‌ها که تصویر ۳ زن را که مشغول کار در شالیزارهای شمال کشور بودند به نمایش گذاشته بود، گفت: ایستادن زنان در محل کار و فرو رفتن پای آن‌ها در گل سبب شده بود قامت کار به خوبی دیده شود. فضای زمینه‌ی این کار هم بسیار خوب انتخاب شده بود و تقریبآ فضایی سه بعدی را به بیننده القا می‌کرد که این اتفاق برای فضای دو بعدی عکس بسیار جالب و خوب است.
محجوب درباره‌ی روز اول هفته‌ی کارگر گفت: همواره روال کار بر این بوده که در روز اول، ابتدا به مرقد امام راحل (ره) می‌رویم. امسال بعد از این برنامه، برنامه‌های فرهنگی در روز اول تدارک دیده شده که افتتاح نمایشگاه عکس یکی از آن‌هاست و از این جهت باید به حسن انتخاب برنامه‌ریزان پی برد.
او افزود: بعد از این نمایشگاه، یک نشست ادبی هم داریم. امیدواریم در سال‌های آینده بحث تئا‌تر، فیلم، نقاشی و سایر هنرهای مرتبط با کارگران هم در این روز‌ها داشته باشیم و شاهد توسعه آن‌ها باشیم.
گفتنی است نمایشگاه عکس هفته‌ی کارگر در گالری خانه‌ی عکاسان ایران برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از این مجموعه می‌توانند به آدرس خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه‌ی هنری مراجعه کنند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز