خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی:

کارگران ساختمانی محدودیت‌های جدید بیمه‌ای را بر نمی‌تابند

کارگران ساختمانی محدودیت‌های جدید بیمه‌ای را بر نمی‌تابند
کد خبر : ۱۱۳۸۰

بیمه کارگران ساختمانی مطابق با استاندارد‌های بین المللی بیمه، هیچ باری برای دولت ندارد/ ما مدت‌ها تلاش کردیم تا سرانجام طرحی ارائه شد که مطابق آن در آزمون دریافت کارت مهارت، از کارگران ساختمانی بی‌سواد و کم سواد به جای آزمون کتبی، آزمون شفاهی گرفته شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور از اعتراض شدید کارگران این صنف به اجرای دستورالعمل محرومیت کارگران بی‌سواد از دریافت کارت مهارت خبر داد.

اکبر شوکت در گفت‌و‌گو با ایلنا اظهار داشت: چنین بخشنامه‌ای بدون شك موجب محرومیت بخشی از كارگران ساختمانی از دریافت خدمات بیمه‌ای می‌شود و این كارگران در صورت اجرای چنین دستور العملی، واکنش نشان خواهند داد.

وی در ادامه افزود: ما مدت‌ها تلاش کردیم تا سرانجام طرحی ارائه شد که مطابق آن در آزمون دریافت کارت مهارت، از کارگران ساختمانی بی‌سواد و کم سواد به جای آزمون کتبی، آزمون شفاهی گرفته شود. این طرح نیز تا به حال به اجرا در می‌آمد و هم کارگران و هم سازمان فنی و حرفه‌ای از این روش راضی بودند.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور با اشاره به تشدید فشار‌های اقتصادی بر جامعه كارگری، بیان کرد: در حال حاضر باید به سمت و سویی برویم که مردم رضایت بیشتری پیدا کنند. بیمه شدن ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی به صورت سالانه با احتساب خانواده‌های آن‌ها، باعث می‌شد که مجموعا به میزان یک میلیون نفر رضایتمندی در کشور ایجاد شود.

شوکت با تاکید بر پیشرفته بودن سیستم بیمه کارگران این صنف در قیاس با سایر صنوف کارگری، گفت: بیمه کارگران ساختمانی مطابق با استاندارد‌های بین المللی بیمه، هیچ باری برای دولت ندارد. ۷ درصد از حق بیمه کارگران بر عهده خودشان است و ۲۰ درصد مابقی بر روی پروانه فعالیت فعالان بخش ساخت ساز محاسبه می‌شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران ساختمانی کشور در پایان اعلام کرد: بعید است دولت بخواهد از این طریق با کاهش تعداد بیمه شدگان، رضایت یک میلیون کارگر کشور و اعضای خانوادهٔ آن‌ها را با رضایت ۵ هزار نفر بساز بفروش عوض کند.

لازم به ذکر است امروز - پنجشنبه - نماینده اداره کل فنی و حرفه‌ای استان تهران در گفتگو با ایلنا از محرومیت کارگران ساختمانی بی‌سواد برای شرکت در آزمون دریافت کارت مهارت خبر داده است.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز