خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

قانون مشاغل سخت و زیان آور در نساجی‌های اصفهان اجرا نمی‌شود

قانون مشاغل سخت و زیان آور در نساجی‌های اصفهان اجرا نمی‌شود
کد خبر : ۱۰۳۴۸۲

چکیده: «با وجودی که حجم مکاتبات انجام شده برای حل مشکل واحدهای نساجی تاکنون از ۲ کتاب فرا‌تر رفته است اما هنوز قانون مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران این صنایع اجرا نمی‌شود/ مشکل دیگر بازنشستگان صندوق فولاد هستند که درباره وضعیت آن‌ها گزارش مبسوطی برای وزارت کار تهیه شده است».

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان یکی از مشکلات اصلی و چندین ساله اصفهان را واحدهای نساجی دانست و گفت: با وجودی که حجم مکاتبات انجام شده برای حل این مشکل تاکنون از ۲ کتاب فرا‌تر رفته است اما هنوز قانون مشاغل سخت و زیان آور برای کارگران این صنایع اجرا نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامعلی قادری در مراسم افتتاح متمرکز ۱۲۳ طرح تعاونی این موضوع را مطالبه جدی کارگران نساجی‌های اصفهان اعلام کرد و افزود: مشکل دیگر بازنشستگان صندوق فولاد هستند که درباره وضعیت آن‌ها گزارش مبسوطی برای وزارت کار تهیه شده است.

وی از تجمیع و راه اندازی اداره کل استان و ادارات شهرستان‌ها، بلافاصله بعد از ابلاغ قانون خبر داد و تصریح کرد: در دو سال گذشته بیش از ۵۳۸ تعاونی در ۱۲ گرایش راه اندازی شده که با حدود ۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای ۱۲ هزار نفر شغلی ایجاد کرده‌اند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افتتاح ۴۷۵ طرح تعاونی به مناسبت هفته تعاون در استان اصفهان گفت: با توجه به گزارش وزارتخانه در سال‌های ۹۱ و ۹۲ استان اصفهان رتبه نخست افتتاح تعاونی‌های کشور را داشته است.

وی همچنین از ارزیابی ۲ هزار شرکت تعاونی خبر داد و افزود: به استناد مصوبه مجلس شورای اسلامی، اقدام به ساماندهی ۳۲ هزار و ۵۰۰ نفر از متقاضیان مسکن مهر در قالب ۲۹۵ شرکت تعاونی کردیم که تاکنون ۱۶ هزار واحد مسکونی نیز به متقاضیان تحویل داده شده و امیدواریم بقیه واحد‌ها نیز تا پایان سال آماده شوند.

قادری درباره وضعیت صیانت از نیروی کار و تنظیم روابط کار نیز گفت: در ۲ سال گذشته مراجع رسیدگی به مشکلات کارگری و کارفرمایی ۹۰ درصد رشد داشته و زمان رسیدگی به پرونده‌ها نیز از ۴۵ به ۲۵ روز کاهش یافته است.

وی با اشاره به ایجاد هزار و ۳۰۰ کمیته بهداشت کار در استان ادامه داد: در حوزه بازرسی کار با برگزاری ۵۸ دوره آموزشی به میزان ۴۲ هزار نفر ساعت توسط مرکز تحقیقات و بهداشت کار با کاهش ۱۸ درصدی حوادث ناشی از کار به ویژه در بخش فوت شدگان روبرو شده‌ایم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، عدم حمایت جدی از بخش تعاون در پرداخت تسهیلات و اعتبارات را یکی از مشکلات اصلی این بخش اعلام کرد و گفت: کمک بیشتر به بانک توسعه تعاون و واگذاری تعدادی از شرکت‌های زیر مجموعه شستا به تعاونی‌ها و اتحادیه‌های تعاونی از راهکارهای پیشنهادی برای تقویت تعاونی هاست.

وی همچنین خواستار در نظر گرفتن اعتبارات برای بانک توسعه تعاون در صورت بازنگری قانون بودجه امسال شد و ادامه داد: در هدفمندی یارانه‌ها نیز از سهم ۲۵ درصدی بخش تعاون تنها شش درصد محقق شده که به همین دلیل این یکی از ماموریت‌هایی است که وزرات خانه باید برای ساماندهی بخش تعاون انجام دهد و هر دستگاهی باید به وظایف خود عمل کند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز