خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان مطرح كرد:

اعتراض آموزگاران به ثبات نرخ تصحییح اوراق امتحانی

اعتراض آموزگاران به ثبات نرخ تصحییح اوراق امتحانی
کد خبر : ۲۷۸۲۸

اضافه حقوق بدی آب و هوا، اضافه مبلغ تصحیح اوراق و بسیاری وعده های دیگر عملی نشده است/در اعمال سیاست های مدیریتی آموزش و پرورش هیچ مشورتی با معلمان نمی‌شود.

یك فعال صنفی حقوق معلمان، از اعتراض آموزگاران به ثابت ماندن نرخ تصحییح اوراق امتحانی خبر داد.

محمد رضا نیک‌نژاد در این باره به ایلنا گفت: سالهاست حدود دو یا سه هزار تومان برای تصحیح اوراق برای معلمان در نظر گرفته می‌شود و اكنون با وجود تورم غیر قابل انكار، در این نرخ تغییری ایجاد نشده است. در این شرایط معلمان انگیزه‌ای برای حضور در جلسات امتحان نهایی و تصحیح اوراق ندارند.

این عضو کانون صنفی معلمان ادامه داد: در سال گذشته یک افزایش جزئی در این مبلغ صورت گرفت تا معلمان به حضور در جلسات امتحان تشویق شوند، اما دوباره این مبلغ به مقدار سابق برگرداندند.

نیک‌نژاد با بیان اینكه «به غیر از وقتی که معلمان در مدرسه برای امر آموزش اختصاص می‌دهند مجبورند ساعاتی نیز در منزل برای تصحیح اوراق امتحانی در نظر بگیرند»، اظهار داشت: نارضایتی معلمان از آن جهت تشدید می‌شود كه آنان مجبورند بخشی از زمانی كه باید به خانواده اختصاص دهند را صرف انجام کارهای مدرسه کنند و این در حالی است كه کمترین میزان حقوق را نیز در ازای آن دریافت می‌کنند.

نیك‌نژاد در ادامه با اشاره به جایگاه مهم فرهنگی معلمان و اثر گذاری آن‌ها بر تعلیم و تربیت دانش آموزان، به ضروری توجه به دغدغه معیشتی آن‌ها تاكید كرد و افزود: وزیر آموزش و پرورش از‌‌ همان ابتدای کار شعارهای پر طمطراق و دهن پر کنی برای حمایت از فرهنگیان سر داد اما در عمل اقدام جدی و قابل قبولی برای حمایت از فرهنگیان از سوی او دیده نشد. برای مثال پارسال وزارتخانه اعلام کرد که برای معلمانی که در شهرستان مشغول خدمت‌اند مبلغی بین ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان اضافه حقوق بدی آب و هوا در نظر می‌گیرد که در عمل این اتفاق نیفتاد.

این فعال صنفی جامعه معلمان از عدم مشارکت معلمان در تصمیم گیری‌های کلان کشوری در حوزه آموزش و پرورش انتقاد كرد  و گفت: در هیچ تصمیم گیری از معلمان نظر خواهی نمی‌شود و این در حالی است كه معلمان از نزدیک مشکلات آموزشی و ساختاری دانش آموزان را لمس می‌کنند و طبعا بهترین مشاوران در این خصوص محسوب می‌شوند. برای مثال تغییر سیستم آموزشی به ۶، ۳، ۳ بدون هیچ مشورتی از معلمان پیاده شد كه این مسئله اكنون عملا مشکلات زیادی را ایجاد کرده است بطوریكه در حال حاضر ما آشفتگی‌های بسیاری را در سیستم آموزشی می‌بینیم.

به اعتقاد محمد رضا نیک‌نژاد، مدیریت متمرکز و از بالا به پایین، یکی از بد‌ترین ویژگی‌های سیستم آموزشی ایران محسوب می‌شود.

ارسال نظر
پیشنهاد امروز