خبرگزاری کار ایران

زارعی؛ نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه:

آخوندی بیشتر شخصیتی سیاسی است

آخوندی بیشتر شخصیتی سیاسی است
کد خبر : ۹۶۸۱۹

به نظر می‌رسد که آخوندی بیش از اینکه فردی فنی و مهندسی در زمینه راه و شهرسازی باشد، دارای شخصیتی سیاسی است که مسائلی پیرامون این موضوع وجود دارد.

ایلنا: علی اصغر زارعی(نماینده تهران) در مخالفت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: از سال ۶۱ تا ۷۱ سیاست عرضه‌ی زمین شهری وجود داشت که در آن مردم خود در تولید مسکن مشارکت داشتند اما از سال ۷۲ که آخوندی؛ مسئولیت نظارت مسکن را عهده‌دار شد، این قانون تمدید نشد و این موجب کاهش مسکن شد به گونه‌ای که آمار‌ نشان می‌دهد قیمت مسکن و زمین سه برابر شد و از سال ۷۵ به بعد مسکن؛ قسمت اعظم سبد هزینه‌ی خانوار را به خود اختصاص داد.

وی افزد: همه این‌ها درحالی بود که از یکسو جمعیت درحال افزایش بود و از طرف دیگر از مشارکت مردم در تولید مسکن جلوگیری می‌شد بنابراین بحران مسکن به وجود آمد. علاوه بر این تراکم ساختمان‌سازی‌هایی که در شهرداری صورت می‌گرفت علی‌رغم مخالفت آخوندی و پیگیری او موثر واقع نشد و امروز عوارض این مدیریت ساخت و ساز را مشاهده می‌کنیم. این اقدام همچنین موجب افزایش سرعت مهاجرت به شهرهای بزرگ شد.

زارعی در انتقاد از مواضع سیاسی آخوندی خاطرنشان کرد: بعداز وزارت، آخوندی برای گذراندن دوره‌های سیاسی با بورس وزارت نفت به خارج از کشور رفت. زنگنه نیز این مطلب را تایید می‌کند درحالیکه وی عضویتی در وزارت نفت نداشت. بنابراین به نظر می‌رسد که او بیش از اینکه فردی فنی و مهندسی در زمینه راه و شهرسازی باشد، دارای شخصیتی سیاسی است که مسائلی پیرامون این موضوع وجود دارد.

وی با بیان اینکه بارز‌ترین مواضع سیاسی آخونی را در انتخابات سال ۸۸ مشاهده کردیم، گفت: او در سال ۸۸ نماینده‌ی موسوی در نظارت از شورای نگبهان بود. من نیز در این شورا حضور داشتم اما آنچه من مشاهده کردم این بود که او از ابتدای روز جمعه به قطع پیامک‌های تبلیغاتی اعتراض داشت و اصرار می‌کرد تا با تماس با دفتر مقام معظم رهبر ارسال پیامک‌ها باز شود. اعتراض ما نیز به او این بود که فضا را خراب نکند چراکه پیامک‌ها برای همه قطع شده بود.

زارعی افزود: از عصر روز جمعه؛ آخوندی مرتب در تماس‌هایی که داشت می‌گفت اعلام کنید که موسوی با ۶۰ درصد آرا جلوست. به او گفتم چرا جامعه را ملتهب می‌کنی؟ اجازه بده انتخابات تمام شود که البته او نیز در اعتراض به من گفت به شما ربطی ندارد. و وقتی اعتراض ما را دید بقیه تماس‌های خود را در راهروی شورای نگهبان با تلفن همراه خود برقرار می‌کرد به گونه‌ای که ساعت ۱۰ شب آقای کدخدایی از او سوال کرد که آیا موسوی با خبرنگاران خارجی مصاحبه‌ای داشته که در آن پیروزی در انتخابات را اعلام کرده باشد. آخوندی با حرکت سر این مطلب را تایید کرد و کدخدایی گفت که وی کار اشتباهی کرده است چراکه هنوز مردم پای صندوق‌های رای هستند.

نماینده مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی همچنین تصریح کرد: پس از اینکه اخبار انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ از روستا‌ها آمد، حکایت از کاهش میزان آرای موسوی داشت. برای همین وی شورای نگهبان را از ساعت ۱۲ ترک کرد. اگر حرکت وی را با نماینده روحانی در انتخابات ۹۲ مقایسه کنیم؛ می‌بینیم که آقای صادق همین نقش را با تامل ایفا کرد تا فضای هیجانی انتخابات مدیریت شود. من شخصا طی سه نوبت از او تشکر کردم درحالیکه آخوندی در سال ۸۸ عکس این کار را انجام داد.

وی افزود: وقتی مردم هنوز پای صندوق‌های رای بودند، آخوندی تصویری برای موسوی ایجاد کرد مبنی براینکه کار تمام شده است. مشکل نیز از‌‌ همانجا شروع شد. وی در جمع نمایندگان تهران اعلام کرد که به قرآن قسم می‌خورم این حرف‌ها درست نیست درحالیکه من شواهدی از شورای نگهبان دارم که در چهار سال اخیر نیز به نوعی مطرح شده است. ما به او گفتیم قسم شما قبول اما مواضع فعلی‌تان را بگویید. وی گفت من پس از خطبه رهبری هیچگونه موضعگیری نداشتم.

زارعی با اشاره به ماجرای ۲۶ خرداد ۸۸ و حضور ستادهای انتخاباتی نزد رهبری عنوان کرد: در آن جلسه آخوندی، نجفی و برخی دوستان نیز حضور داشتند. رهبری در آنجا بیان کردند هرکس هر چیز که بین خود و خدا می‌خواهد بگوید. هر کسی حرفی زد البته قابل ایراد نیست. برخی ابطال انتخابات و عده‌ای مساله حکمیت را مطرح کردند. اما آخوندی در آنجا اعلام کرد که ضرورتی ندارد صندوق رای را چند بار بشماریم چراکه نتیجه تغییر نخواهد کرد. به عبارت دیگر وی تقلب در انتخابات را رد کرد.

وی افزود: پس از آن رهبر معظم انقلاب اعلام کردند که ابطال انتخابات تودهنی به مردم است که من هیچ‌گاه از حقوق مردم کوتاه نمی‌آیم. همچنین حکمیت ضرورتی ندارد. بروید اعلام کنید که آشوبگران از شما نیستند و مواضع خود را از آن‌ها جدا کنید. بنابراین رهبری فصل‌الخطاب را مشخص کرد و در ۲۹ خرداد در خطبه‌های نماز جمعه نیز فرمایشاتی داشتند. درحالیکه آخوندی و زنگنه در ۳۰ خرداد درست فردای نماز جمعه نامه‌ای تنظیم می‌کنند و آن را برای ریاست مجلس مطرح می‌کنند که در آن مجددا بحث حکمیت عنوان می‌شود. درست یک ماه بعد نامه مذکور به سایت‌ها داده می‌شود و مطالب آن علنی می‌گردد. در این نامه اشاره می‌شود که در موقعیت استراتژیک اگر مقامات ملی درست تصمیم می‌گرفتند، چگونه می‌توانستیم شاهد بحران موجود نباشیم.

زارعی ادامه داد: این مواضع نمی‌تواند با ادعاهای دوستان ما که پس از خطبه‌ها عنوان شد؛ مطابقتی داشته باشد. این افراد خود جزو عواملی هستند که جامعه را به ابهام رساندند و فضا غبارآلود شد. سهم آخوندی و زنگنه در این اتفاق کم نیست. آخوندی و زنگنه نمی‌توانند مسئولیت اجرایی در دولت برعهده گیرند.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز