محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخلی میتواند از نظر نیاز سنجی مصرف جوابگوی 95 درصد نیاز بازار كشور باشد.
محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخلی میتواند از نظر نیاز سنجی مصرف جوابگوی 95 درصد نیاز بازار كشور باشد.
به گزارش ایلنا، علی نقی با بیان اینكه صنعت آرایشی و بهداشت در كشور بیش از 100 سال قدمت دارد، اظهار داشت: صنعت بهداشتی، آرایشی و شوینده بعد از انقلاب رشد بسیار چشمگیری داشته است و حجم بسیار بالای صادراتی به كشورهای منطقه خاورمیانه داشتهایم.
وی ادامه داد: محصولات آرایشی و بهداشتی تولید داخلی می تواند از نظر نیاز سنجی مصرف جوابگوی 95 درصد نیاز بازار كشور باشد.
رییس هیئت مدیره انجمن تولیدكنندگان محصولات آرایشی وبهداشتی با اشاره به اینكه گردش مالی در صنعت شوینده و بهداشتی بیش از 2 میلیارد تومان است، اضافه كرد: این صنعت به صورت مستقیم و غیر مستقیم سهم بسزایی در اشتغالزایی دارد.
نقی افزود: توان تولید محصولات بهداشتی، آرایشی و بهداشتی در كشور بیش از نیاز مصرف است كه با همكاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در ارتقای بسته بندی محصولات می توان ضمنافزایش فروش داخلی به گسترش صادرات این محصولات دست یافت.
وی با بیان اینكه قاچاق محصولات خارجی بزرگترین تهدید برای تولیدكنندگان داخلی است، گفت: مصرف كننده در مواجه با محصولات قاچاق با در نظر گرفت قیمت اقدام به خرید می كند در صورتی كه تولیدات داخلی محصولات آرایشی و بهداشتی، كیفیت بالا و قیمت پایینتری نسبت به محصولات خارجی دارند.