خبرگزاری کار ایران

آیت الله موسوی تبریزی در گفت‌وگو با ایلنا:

رییس جمهور منتخب برای استفاده از تجربیات بزرگان نظام اتاق فكر تشکیل دهد

رییس جمهور منتخب برای استفاده از تجربیات بزرگان نظام اتاق فكر تشکیل دهد
کد خبر : ۸۸۰۳۳

تمامی دولت‌های آینده و تمامی مسئولان می‌بایست فراجناحی عمل کردن را در دستور کار خود قرار بدهند/رییس جمهور منتخب برای اداره کشور از افراد با تجربه و دلسوز به صورت مستمر مشورت بگیرد.

ایلنا: نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری گفت: فراجناحی عمل کردن دولت بسیار خوب است به شرطی که دولت منتخب همچون دولت دهم با شعار فراجناحی آغاز به کار نکند و در ادامه رفتار فروجناحی داشته باشد و حتی از جناحی، جناحی‌تر عمل کند.

آیت الله محسن موسوی تبریزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که مشورت رییس جمهور منتخب با بزرگان نظام همچون آیت الله هاشمی رفسنجانی چقدر سازنده و مفید است؟ گفت: مشورت یک امر مهم شرعی و عقلانی است و آقای روحانی به عنوان رییس جمهور منتخب لازم است که برای اداره،کنترل مسائل کلان و ضروری کشور از افراد با تجربه و دلسوز به صورت مستمر مشورت بگیرد.

نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: کسی که می‌خواهد با اخلاص پیشرفت کشور را در ابعاد مختلف دنبال کند، همین هدفش اقتضا می‌کند که با افراد صاحب نظر و دلسوز نظام مشورت داشته باشد و به اعتقاد من لازم است که رییس جمهور منتخب یک اتاق فکری از مجموعه این بزرگان تشکیل دهد و از تجربیات،نظرات و پیشنهادات مدبرانه آنها استفاده کند.

وی تشکیل دولت فراجناحی را یک نیاز اساسی برای کشور خواند و گفت: متاسفانه مدتهاست كه ما شاهد رفتارهای جناحی در امور اجرایی کشور بوده‌ایم البته این بدان معنا نیست که تشکلات و تحزب‌ها خوب نیستند بلکه احزاب نقش بسیار مهمی را در جامعه و کشور بر عهده دارند.

آیت الله موسوی تبریزی ادامه داد: احزاب نقش مهمی در تربیت افراد و آگاهی بخشی جامعه دارند و همچنین می‌توانند پیشنهادات و تذکرات خوبی را به دولت جهت اداره بهتر کشور بدهند.

نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: فراجناحی عمل کردن دولت بسیار خوب است به شرطی که دولت منتخب همچون دولت دهم با شعار فراجناحی آغاز به کار نکند و در ادامه رفتار فروجناحی داشته باشد و حتی از جناحی، جناحی‌تر عمل کند.

آیت الله موسوی تبریزی در رابطه با انتظارات از دولت منتخب اظهار کرد: دولت باید احساس کند مسئولیت و اختیاراتی در دست دارد که باید با آن به مردم خدمت کند. متاسفانه مدیریت حزبی باعث شده تا کشور دچار عقب ماندگی‌هایی شود.

وی تصریح کرد: هرکسی می‌تواند دارای گرایش‌های متفاوت و خاصی باشد و این هیچ اشکالی ندارد ولی زمانی که یک فردی مسئولیت دارد موظف است که مسائل ملی و منافع ملی را بر گرایش‌های جناحی و شخصی خود اولویت بدهد چرا که فرد در قالب مسئولیتش باید خدمتگذار مردم و کشورش باشد و نه اینکه خدمتگذار جریان و یا جناح خاصی باشد.

وی به رییس‌جمهور منتخب توصیه کرد: روحانی در انتخاب کابینه خود از افراد دلسوز و با تجربه بدون نگاه‌های جناحی و گرایش‌های شخصی استفاده کند تا بتوان مشکلات کشور را بهتر مرتفع کرد. فراجناحی عمل کردن شایسته سالاری،انتخاب افراد مستعد و معتقد را می‌طلبد که در دولت آینده لازم است اجرایی شود.

موسوی تبریزی با بیان اینکه مردم همواره از اعتدال و شایسته سالاری استقبال می‌کنند، اظهار کرد: اگر دولت منتخب بتواند شایسته سالاری و اعتدال را در دستور کار خود قرار دهد بدون شک مردم نیز از دولت حمایت خواهند کرد. البته فراجناحی عمل کردن محدود به دولت آینده نمی‌شود بلکه تمامی دولت‌های آینده و تمامی مسئولان می‌بایست فراجناحی عمل کردن را در دستور کار خود قرار بدهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من هیچ‌گاه تشکل و حزب را نفی نکرده‌ام و اعتقاد من بر این است که احزاب با انتقاد ازاد و سازنده می‌توانند کشور را در راه پیشرفت یاری کنند ولی نظر بنده بر این است که در مقام عمل و اجرایی نباید حزبی و جناحی رفتار کرد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز