خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد هفته گرامیداشت کارگر در استان همدان؛

سواستفاده از لشکر بیکار، یکی از بدبختی های قشر کارگر در کشور است

کد خبر : ۶۵۵۲۸

دبیر ستاد هفته گرامیداشت کارگر در استان همدان، در جمع خبرنگاران با تاکید بر امنیت شغلی کارگران گفت: متاسفانه قراردادهای موقت را از سال 74 خط خطی کرده اند.

ایلنا-همدان: چنگیز اصلانی، دبیر ستاد هفته گرامیداشت کارگر در استان همدان افزود: باید کاری ایجاد کنیم که تامین امنیت برای کارگر ایجاد شود چراکه امنیت را برای همه می خواهیم.

به گزارش ایلنا؛ اصلانی به قراردادهای موقت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هر کارفرمایی که کارگری را دعوت به کار می کند باید قرارداد با تعیین مدت و حقوق آن را با کارگر ببندد.

وی بیمه ننمودن کارگران را از دیگر مسائل مهم کارگران دانست که در هفته کارگر مطرح خواهد شد، اظهار داشت: یکی از بدبختی های قشر کارگر در کشور عدم رعایت قانون و سواستفاده از لشکر بیکار است.

اصلانی مباحث زنان کارگر را از دیگر موضوعات مهم که در هفته کارگر مطرح خواهد شد عنوان و گفت: متاسفانه زنان کارگر 8 ساعت تمام برای کارفرما کار می کنند و متاسفانه به هر دلیلی از تمدید قرارداد خبری نیست.

وی تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانه ها و واحدهای تولیدی با پرسنلی بیش از 50 نفر را ضروری دانست و افزود: یکی از دستاوردهای انقلاب برای بخش کارگری کشور قانون شوراهای اسلامی کار است.

اصلانی توجه به کارگران بازنشسته را تاکید و اذعان داشت: در کشورهای اروپایی صنعتی بازنشستگی زمان استراحت و خوشحالی فرد است این درحالیست که در ایران بازنشستگان برای تامین معیشت خود ناچار به کار مجدد هستند که این این امر موجب می شود هم جای اشتغال یک جوان گرفته شود و هم کار با کیفیتی ارائه نشود.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی براینکه نتیجه این پیگیری ها باید از کجا نشات بگیرد، گفت: نتیجه آن باید در مجلس به وجود بیاید و به صورت قانون درآید یعنی مشکلات کارگران فقط از طریق مجلس قابل حل است.

اصلانی، عدم مدیریت صحیح و رشد قارچ گونه ای کارخانه های زیرپله ای را موجب ایجاد مشکلات برای برخی کارخانجات دانست.

وی با اشاره به اینکه 207 هزار نفر بیمه شده در کل استان شاغل هستند، خاطرنشان کرد: کمتر از یک سوم این افراد در بخش صنعتی و بیش از دو سوم در بخش های خدمات و کشاورزی مشغول هستند که هیچکدام جز اشتغال های پایدار نیستند.

اصلانی درخصوص اینکه آیا با هدفمندی یارانه ها موافق هستید، گفت: با اجرایی شدن این قانون به این شکل مخالفیم چراکه در بخش صنعت دچار معضلاتی شده ایم.

وی تاکید کرد: در وهله اول باید به حفظ اشتغال و پس از آن به ایجاد اشتغال تلاش کرد.

اصلانی با بیان اینکه مردم ایران متاسفانه حسابگران خوبی نیستند، افزود: ملت باید توجیه هزینه های دولت در بخش های مختلف را از دولت بخواهد.

وی به عدم نظارت بر ارائه تسهیلات به بخش خصوصی اشاره و ابراز داشت: نظارت بر تسهیلات بانکی اصلا وجود ندارد.

وی تامین امنیت قضایی و حقوقی برای خانواده های کارگران را بسیار مهم تلقی نمود و تصریح کرد: اولین پیام انقلاب، استقلال و بعد ازادی است، تصریح کرد: در دنیا، امنیت سیاسی، فرهنگی، روانی، خوشحالی و زندگی لازمه وجود یک انسان است.

اصلانی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال "حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی" گفت: بررسی و پیگیری مشکلات کارگری استان در بخش های امنیت شغلی، تضمین کار دائم و تضمین دستمزد قابل تامل در سال 92 به ویژه هفته کارگر(5 تا 11 اردیبهشت) انجام خواهد شد.

وی، رساندن مشکلات کارگری به گوش نمایندگان استان، مسئولان و تشکلات کارگری را از اولویت های برنامه خود عنوان و افزود: با توجه به عدم امنیت شغلی در واحدهای تولیدی در بخش های مختلف کارگری و نبود دستمزدهای واقعی با توجه به تورم های لحظه ای در کشور برنامه های هفته کارگر امسال از اهمیت والایی برخوردار است.

وی به تشکیل ستاد هفته کارگر ظرف هفته اینده خبر داد و اظهار داشت: عناوین برنامه های این هفته با توجه به نامگذاری امسال به سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی تعریف شده است.

دبیر ستاد هفته گرامیداشت کارگر در استان همدان، حضور کارگران در مرقد مطهر امام (ره)، دیدار با خانواده های شهدای کارگر، حضور کارگران سراسر کشور در نماز جمعه، سومین جشنواره ادبی فرهنگی کارگر ایرانی، گردهمایی نمایندگان کارگران قراردادی و پیمانی، مراسم اهدا گل به کارگران در سراسر کشور، مراسم تجلیل از زنان کارگر نمونه، افتتاحیه اولین دوره مسابقه بزرگ قرآنی جامعه کارگری کشور، گردهمایی تشکلها، انجمنها و شوراهای کارگری، نشست مشترک تشکلهای کارگری و کارفرمایی، عیادت از کارگران بیمار، هفتمین جشنواره نشان خدمت به قانون کار و اجتماع کارگران را از برنامه های کشوری در این هفته عنوان نمود.

اصلانی، برنامه های ویژه این هفته را برگزاری مراسم تجلیل از کارگران نمونه با حضور ریاست جمهوری، همایش کارگران هنرمند، دیدار نمایندگان کارگران با روسای قوا و مراجع عظام، مشاوره رایگان کارگران در کلانتریها، پخش گزارشهای ویژه کارگری توسط سازمان صدا و سیما، برگزاری میزگردهای تخصصی در رسانه ها و خبرگزاریها، مسابقات ورزشی در محیط های کارگری و تور آزاد دوچرخه سواری و نیز تجلیل از کارگران خدمات شهری توسط شهرداری ها بیان کرد.

وی، دیدار با مسئولین تشکلات کارگری با ائمه جمعه و نماینده ولی فقیه در استان، حضور کارگران در نماز جمعه، گردهمایی نمایندگان کارگران، تجلیل از زنان کارگر نمونه، افتتاحیه اولین دوره مسابقه بزرگ قرآنی جامعه کارگری استان، گردهمایی تشکلها، انجمنها و شوراهای کارگری، نشست مشترک تشکلهای کارگری و کارفرمایی، عیادت از کارگران بیمار، جشنواره نشان خدمت به قانون کار، عیادت از کارگران بیمار و اجتماع کارگران استان را از برنامه های مهم هفته کارگر در استان عنوان نمود.

پایان پیام

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز