سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان اعلام کرد:
مشکلات خانوادگی در صدر مراجعات مردمی به مراکز مشاوره پلیس گیلان
بیشترین علت مراجعه به مرکز مشاوره مربوط به مشکلات خانوادگی با ۲۸ درصد، مشکلات اجتماعی با ۲۶ درصد، مشکلات تربیتی ۱۶ درصد، مشکلات روانی ۱۱ درصد، مشکلات فردی ۱۰ درصد و ۹ درصد بقیه مربوط به موارد ازدواج، تحصیلی و شغلی است.
ایلنا: سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلان اعلام کرد: در گیلان مشکلات خانوادگی صدر نشین مراجعات مردمی به مراکز مشاوره پلیس است.
به گزارش ایلنا از رشت، محمدرضا جعفریخیرخواه در نشست پلیس گیلان، خدمات مشاورهای پلیس را عاملی مؤثر جهت کاهش وقوع جرم در جامعه دانست و اظهار کرد: ارائه مشاوره را موجب ارتقاء سطح آگاهی و دوری از ناهنجاریها در جامعه است.
وی خاطر نشان کرد: هدف از ایجاد مراکز مشاوره و مددکاری در نیروی انتظامی، کاهش میزان وقوع جرم در جامعه بوده که با تمهیدات صورت گرفته از سوی ناجا، این مهم تا سطح کلانتریها توسعه یافته است.
به گفته این مسئول، امروزه پلیس خدمتگزار، برنامهها و فعالیتهای بسیاری را برای اقشار مختلف جامعه تدارک دیده که در این راستا، ارائه خدمات مشاورهای رونقبخش این برنامههاست.
جعفریخیرخواه با اشاره به اینکه خدمات مشاورهای پلیس، عاملی جهت کاهش وقوع جرم در جامعه است، اذعان کرد: هدف از این خدمات، کمک به خانوادهها و افراد گرفتار بوده و مردم شریف استان بیش از هر زمان دیگری پلیس را به عنوان عنصری مهربان، شریک شادی و غم خود میدانند.
وی تاکید کرد: پلیس با اعتقاد به اینکه تامین امنیت در جامعه بدون مشارکت مردمی امکان پذیر نمیباشد با استفاده از علوم روز وبهره گیری از اساتید جامعهشناسی و روانشناسی درصدد ارتقاء تعامل با اقشار جامعه است.
سرپرست معاونت اجتماعی پلیس گیلا ن درادامه با ارائه آماری از عملکرد مرکز و دوایر مشاوره استان در سه ماهه اول امسال، بیان داشت: در این مدت هزار و ۵۸۰ نفر به مرکز و دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتریهای استان مراجعه نمودهاند که سهم دوایر مشاوره کلانتریها با ۸۲۸ پروندهٔ ارجاعی، ۵۲ درصد است.
جعفریخیرخواه، تصریح کرد: با تلاش مستمر کارشناسان دوایر مشاوره کلانتریها در سطح استان، بیش از ۶۸ درصد پروندهها منجر به صلح و سازش شده و با بهره گیری از افراد متخصص امیدواریم در آینده شاهد پروندههای صلح و سازشی بیشتری در جامعه باشیم.