خبرگزاری کار ایران

امام جمعه رشت در شورای قضایی استان طرح کرد:

درخواست بررسی مجدد حکم اعدام یک معلم در رشت

درخواست بررسی مجدد حکم اعدام یک معلم در رشت
کد خبر : ۱۱۹۲۲۶

چکیده: «نگویید در شأن قوه قضاییه نیست که بیاید از حرف خودش برگردد. نه؛ خون مردم، هستی مردم و خون خانواده‌های مردم در میان است. شما می‌توانید افرادی که در واقع بی‌گناه هستند را نجات دهید».

در پی تلاش ۳۰۰ معلم آموزش و پرورش تهران و رشت که ۱۲ آبان ماه طی نامه‌ای به مقام رهبری با اشاره به اعدام قریب الوقوع «مسعود پویان راد» دبیر جامعه‌شناسی شاغل در آموزش و پرورش رشت از ایشان خواسته بودند دستور توقف اجرای حکم جهت رسیدگی دقیق‌تر و جلب رضایت ولی دم را صادر کند، امام جمعه رشت و نماینده مقام رهبری در این استان نیز در شورای قضایی استان گیلان خواستار جلوگیری از اعدام این معلم شد.

به گزارش ایلنا، «آیت الله زین‌العابدین قربانی» در بخش پایانی سخنرانی‌اش که در شورای قضایی استان ایراد می‌شد، به رای دادگاه در خصوص پرونده «مسعود پویان راد» دبیر جامعه شناسی شاغل در آموزش و پرورش رشت پرداخت و گفت: «دو نفر از قضات برخلاف این حکم(اعدام) حکم دادند، سه تا بر وفاق حکم دادند؛[اما] من قول آن دو نفر قاضی را که بر خلاف این(اعدام) حکم داده‌اند بهتر می‌بینم.»

نماینده مقام رهبری در استان گیلان با تاکید بر لزوم بررسی دوباره حکم اعدام این معلم بیان کرده است: «نگویید در شأن قوه قضاییه نیست که بیاید از حرف خودش برگردد. نه؛ خون مردم، هستی مردم و خون خانواده‌های مردم در میان است. شما می‌توانید افرادی که در واقع بی‌گناه هستند را نجات دهید».

آیت الله قربانی در بخش پایانی سخنانش که در شورای قضایی استان گیلان عنوان شده، تاکید کرده است «آقایان خیال نکنند حالا پشت میز نشسته‌اند مبسوط الید هستند. باید خیلی مراقب باشند مردم از آن‌ها نا امید نشوند و از ابزار صحیح به واقعیت‌ها برسند.»

گفتنی است بر اساس شنیده‌ها، حکم اعدام آقای پویان بامداد شنبه ۱۸ آبان ماه اجرا می‌شود. بر اساس گزارشی که روز دوشنبه ۱۳ آبان ماه در ایلنا منتشر شد، «عصبانیت آنی» این معلم در تابستان ۸۶ واقعه تلخی را رقم زد که طی آن دو نفر کشته شدند.

بر اساس این گزارش، یکی از مقتولان به دلیل اختلافاتی که با مسعود پویان(فوق لیسانس جامعه‌شناسی و دبیر خوزستانی ساکن رشت) داشته به همراه دو پسرش از طبقه سوم خانه به طبقه دوم آمده و با وی درگیر شده‌اند. طی این درگیری که به داخل خانه آقای پویان کشیده شده است، دو نفر جان خود را از دست دادند.

پس از طی تشریفات قانونی و با گذشت ۷ سال از این اتفاق، اکنون آقای پویان در آستانه قصاص قرار دارد.

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز