رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران:
آموزش پیش نیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روان شناختی پایه
دورههای آموزشی جهت آموزگاران پایه اول، مدیران و معاونین آموزشی با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش بهارستان ۱ و مدیریت مرکز مشکلات ویژه یادگیری بوستان برگزار شد.
وی با تاکید بر محدودیتهایی که دانشآموزان با نیازهای ویژه در یادگیری از خود نشان میدهند ، اظهار داشت: منطقی است که باید متناسب با نیازهای آموزشی آنها و برای برطرف کردن موانع تحصیلی تدابیری را اتخاذ کرده و اجرا کنیم.
دژن ادامه داد: لذا در همین راستا مرکز مشکلات ویژه یادگیری بوستان با همکاری معاونت ابتدایی آموزش و پرورش بهارستان یک کلاس های آموزشی برای آموزش آموزگاران پایه اول و مدیران و معاونین آموزشی برگزار کرد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش پیش نیازهای مهارت تحصیلی و فرایندهای روان شناختی پایه با توجه به مراحل رشد کودک، در سه مرحله به دانش آموزان پایه اول منطقه ی بهارستان یک، در حال اجرا می باشد، تصریح کرد: فاز اول این برنامه آموزشی در مرداد ماه برای ۶۲ کلاس غیر حضوری برگزار شد و ۳۱ آموزگار، به مدت سی روز مورد آموزش قرار گرفتند.
دژن خاطرنشان کرد: : فاز دوم این دوره آموزشی از تاریخ ششم مهرماه آغاز شد ه و به شکل غیر حضوری ۴۰ تا ۴۵ آموزگار اول، مدیر و معاون آموزشی مدرسه را مورد آموزش های لازم قرار میدهد.
گفتنی است مدارس دوره ی اول در ۵ گروه سازماندهی شده اند و آموزش غیر حضوری تا ۲۰ آذر ادامه خواهد داشت و فاز سوم این طرح دی ماه آغاز خواهد شد.