خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه الزهرا:

پیگیر دانشجویانی هستیم که به آموزش مجازی نپیوسته‌اند

پیگیر دانشجویانی هستیم که به آموزش مجازی نپیوسته‌اند
کد خبر : ۹۶۹۰۷۳

رییس دانشگاه الزهرا گفت: طبیعتا ارتباط مجازی با دانشجویان مشکلات خاص خودش را دارد و قطعا کم و کاستی‌هایی برای برخی از دانشجویان در سایر شهرستان‌ها وجود دارد که باید پیگیر آن باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در نشست خبری شناسایی و توسعه رهبران آینده دانشگاه الزهرا(س) بیان کرد:در دنیای امروز بحث فناوری‌های پیشرفته، تغییرات سریع دانش و رقابت‌های جهانی این ضرورت را بیش از پیش ایجاد کرده است.

ملانظری خاطر نشان کرد:  ما در این دوره ارزیابی مدیران و اعضای هیات علمی روی شایستگی‌های هئیت علمی‌های جوان متمرکز هستیم و با ایجاد دوره‌ها این شایستگی‌ها را تشخیص می‌دهیم و در جایی که دانشگاه نیاز به مدیران داشته باشد می توانیم از فرصت‌های مدیریتی آنها استفاده کنیم.

رییس دانشگاه الزهرا گفت: ما باید بتوانیم از ابتدا اعضای جوان هیئت علمی را به سمت توسعه سازمانی هدایت کنیم.

وی اشاره کرد: در بحث توسعه مهارت‌های آموزشی نیز دوره‌هایی را برگزار خواهیم کرد. البته در ۴ سال گذشته دوره‌های پراکنده‌ای را داشته‌ایم که شاید هم افزایی لازم را نداشته اما امسال با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم. این دوره توسط کانون ارزیابی مدیران دانشگاه الزهرا با حضور ۶۰ هیئت برگزار شده و دانشگاه ظرفیت آن را دارد تا بعد از شکل گیری این فرایند این شرایط را برای دانشگاه‌های دیگر نیز پیاده سازی کند.

پیگیر دانشجویانی هستیم که به آموزش مجازی نپیوسته‌اند

رییس دانشگاه الزهرا در بخش بعدی این همایش که در خصوص موضوع آموزش بود، گفت: خوشحالیم که توانستیم در یک مدت کوتاه از آموزش سنتی به آموزش‌های مجازی روی بیاوریم که اکنون در سطح دنیا به عنوان شیوه آموزشی دنبال می‌شود. در گام اول تغییر از آموزش حضوری  به مجازی و ایجاد زیر ساخت مدنظر ما بوده اما در ترم جاری تلاش شد بر کیفیت آموزش مجازی تمرکز شود.

وی افزود: ما امیدواریم با برنامه ریزی در معاونت آموزشی و اعضای هیات بتوانیم کیفیت مورد نظر را برای ترم پیش رو رقم بزنیم. طبیعتا ارتباط مجازی با دانشجو مشکلات خاص خودش را دارد اما به جرات می‌گوییم که دانشگاه ما امروز توانایی پوشش در این زمینه را دارد و قطعا کم و کاستی‌هایی برای برخی از دانشجویان در سایر شهرستان‌ها وجود دارد که باید پیگیر آنها باشیم.

ملانظری خاطرنشان کرد: در ترمی که گذشت بیش از ۹۸ درصد دروس به شکل آنلاین و آفلاین ارائه شد و توانستیم سر موقع تقویم دانشگاهی امتحانات را برگزار کنیم. ما علاوه بر دانشجویان سابق، میزبان دانشجویان جدیدالورود هم هستیم. امسال حدود ۳ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی به دانشگاه الزاهرا ورود می‌کنند.

فعالیت حضوری و نیمه حضوری اساتید در دانشگاه

وی افزود: امروز دانشگاه الزهرا نه فقط برای برگزاری کلاس‌های درس بلکه برای تمام جلساتش امکانات مجازی دارد و همه جلسات مجازی برگزار می‌شود. اما فعالیت اعضای هیات علمی در ترم آینده به شکل حضوری و نیمه حضوری خواهد بود. از اعضای هیات علمی خواسته‌ایم که حداقل دو روز در هفته را در دانشگاه باشند تا به دانشجویانی که نیاز دارند کمک کنند.

رییس دانشگاه الزهرا درباره فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این دانشگاه گفت: موضوعات فرهنگی و پژوهشی هم در ترم جاری در دانشگاه الزهرا به شکل مجازی ادامه خواهد داشت تا نگذاریم هیچ بخشی از ابعاد دانشگاه آسیب ببیند. در حوزه پژوهشی طبیعی بود که یک آسیب محدود به این بخش خورده باشد ولی با توجه به برنامه ریزی‌های پیش رو امیدواریم که در ترم جاری مشکلی در این زمینه نداشته باشیم

آمنه خدیور مدیرکل ارزیابی شایستگی مدیران گفت: هدف از این طرح شناسایی توانایی مدیران است که توسط کانون ارزیابی مدیران دانشگاه انجام می‌شود که هدف آن ارایه بهتر خدمات به دانشگاه است.

او افزود: آموزش عالی و دانشگاه‌ها در این دهه دچار تحولات شگرفی شدند.  ورود دانشگاه به نسل چهارم کارکردهای جدیدی برای دانشگاه‌ها تعریف کرده است.ما در این دوره از مشاران و متخصصان حرفه‌ای مدیریت کمک گرفته‌ایم تا به اعضای هیئت علمی آموزش لازم را بدهیم.

محمدعلی بابایی مدیر پروژه برنامه شناسایی و توسعه رهبران آینده دانشگاه الزهرا بیان کرد: یکی از اهداف برگزاری این دوره این بود تا اعضای هئیت علمی روحیه کار تیمی خود را تقویت کنند.

در این دوره اعضای هیئت علمی در موقعیت مدیریت قرار گرفتند و تمریناتی را انجام دادند تا نحوه مدیریت کردن در دانشگاه را تجربه کنند.

وی خاطرنشان کرد: فلسفه اجرایی این پروژه بر شایسته سالاری استوار است و مهمتر از آن کشف استعدادهای مدیریتی و توسعه آن‌ها است. آینده مدیریت ایجاب می‌کند تا افراد توانمند فعالیت‌های سازمانی را بر عهده بگیرند. در دانشگاه‌ها باید درون زایی اتفاق بیفتد یعنی افراد جدید باید به تدریج مسئولیت‌ها را عهده دار شوند. درون زایی عامل تحول برای سازمان‌ها است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز