خبرگزاری کار ایران

۱۸ پرستار در بحران کرونا شهید شدند

۱۸ پرستار در بحران کرونا شهید شدند
کد خبر : ۹۲۵۳۶۱

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: در بحران کرونا بالغ بر ۷ هزار پرستار در کشور به این بیماری مبتلا شدند که خوشبختانه تعداد زیادی از آنها پس طی مراحل بیماری، بهبود یافتند و متاسفانه ۱۸ پرستار نیز جان خود را از دست دادند و شهید شدند.

به گزارش ایلنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، محمد میرزابیگی روز چهارشنبه در ششمین نشست شورای عالی نظام پرستاری که با حضور امیرحسین قاضی زاده هاشمی، نایب رئیس اول مجلس در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد افزود: ۱۹۳ دانشکده پرستاری در کشور فعال هستند و حدود ۲۵۰ هزار پرستار از دانشجویی تا بازنشستگی در حوزه پرستاری در کشور داریم و اکنون ۱۱۰ هزار پرستار برای ۱۴۰ هزار تخت مشغول فعالیت هستند که نسبت به میزان تخت با کمبود پرستار مواجه هستیم نسبت پرستار به تخت بیمارستانی 8درصد است.

 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد: از ۱۱۰ هزار پرستار شاغل حدود ۶۵ هزار پرستار در بحران کرونا مستقیما به بیماران خدمت رساندند و ۵۰ درصد از این افراد بین دو هفته تا دو ماه در بیمارستان مقیم بودند و خانواده خود را ندیدند و پرستاران در ایثار و فداکاری برای بیماران کم نگذاشتند.وی با بیان اینکه چند مبحث کلان از مشکلات اصلی پرستاران است، اظهار کرد: در مدت اخیر بر بیماری‌های غیرواگیر تمرکز داشتیم و حالا مشخص شد که باید بر بیماری واگیر هم تمرکز کنیم.

 

میرزابیگی افزود: مرکز پژوهش‌هایی در شورای عالی نظام پرستاری ایجاد می شود که با فعالیت آن پیشنهادهای خود را کارشناسی شده به مجلس شورای اسلامی تقدیم می کنیم. همچنین تدوین پیش نویس قانون جامع پرستاری را آغاز کرده ایم تا به مجلس شورای اسلامی ببریم و امیدواریم با تصویب آن هم پرستاری مناسب با شأن ایران داشته باشیم و هم خود پرستار بداند در چه جایگاهی قرار گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: تا سال ۹۳ ردیف اعتباری مخصوص نظام پرستاری بود که از این سال به بعد از بین رفت. امیدواریم با همکاری مجلس جدید این ردیف بودجه مجددا احیا شود و بتوانیم به مردم و جامعه پرستاری خدمات بهتری ارائه کنیم.

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز