۸۸ درصد مشتریان میادین میوه و ترهبار خانوادههای کمدرآمد هستند
بر اساس بررسی ویژگیهای جمعیتی مشتریان میادین میوه و تره بار، ۸۸ درصد مراجعهکنندگان به این مراکز را خانوادههایی تشکیل میدهند که از درآمد متوسطی برخوردار هستند که این مهم، نشاندهنده نقش حمایتی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران از اقشار کم برخوردار به نمایندگی از مدیریت شهری است.
به گزارش ایلنا، بنابراین بررسی که در قالب ارزیابی اخیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران از خدمات میادین میوه و تره بار صورت پذیرفته است، سن ۸ و نیم درصد مراجعهکنندگان به این مراکز تا ۳۴ سال، ۱۵ و نیم درصد ۳۵ تا ۴۴ سال، ۲۲ و نیم درصد ۴۵ تا ۵۴ سال، ۲۷ و نیم درصد ۵۵ تا ۶۴ سال، ۲۰ درصد ۶۵ تا ۷۴ سال و ۶ درصد ۷۵ سال و بالاتر است و به عبارتی، ۸ و نیم درصد مشتریان میادین میوه و تره بار را جوانان، ۶۵ و نیم درصد را میانسالان و ۲۶ درصد را سالمندان تشکیل میدهند.
بر اساس این گزارش، درآمد ۹ درصد خانوادههایی که از میادین میوه و تره بار خرید میکنند تا ۲ میلیون تومان، ۳۴ درصد ۲ میلیون و یک هزار تا ۳ میلیون تومان، ۳۲ درصد ۳ میلیون و یک هزار تا ۴ میلیون تومان، ۱۳ درصد ۴ میلیون و یک هزار تا ۵ میلیون تومان و ۱۲ درصد ۵ میلیون تومان و بالاتر است و به عبارتی، ۴۳ درصد مشتریان میادین میوه و تره بار را اقشار آسیبپذیر، ۵۵ درصد را اقشار با درآمد کم و متوسط و ۱۲ درصد را با درآمد متوسط و بالاتر تشکیل میدهند.
این گزارش میافزاید، ۲ درصد مراجعهکنندگان به میادین میوه و تره بار بیکار، ۲۵ و نیم درصد خانهدار، ۵ درصد دانشجو و دانشآموز، ۲۹ درصد شاغل بخش خصوصی، ۱۶ و نیم درصد شاغل بخش دولتی و ۱۶ و نیم درصد بازنشستهاند و البته ۵ درصد نیز شغل خود را اظهار نکردهاند و به عبارتی، یک چهارم مشتریان این مراکز را خانمهای خانهدار هستند و از هر ۶ مشتری میادین میوه و تره بار، یک مشتری را بازنشستگان تشکیل میدهند.
براساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران؛ ۲۸ و نیم درصد مراجعهکنندگان به میادین میوه و تره بار مستاجر و ۷۱ و نیم درصد صاحبخانه، ۱۳ درصد مشتریان این مراکز مجرد و ۸۷ درصد متاهل و در نهایت، ۴۰ درصد مجموع شهروندان که به میادین میوه و تره بار مراجعه میکنند را آقایان و ۶۰ درصد را بانوان تشکیل میدهند.