نماینده هیات سازمان بهداشت جهانی مطرح کرد؛
لزوم پایش ادواری رانندگان/اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه کرونا از طریق تاکسیرانان
نماینده هیات سازمان بهداشت جهانی بر پایش ادواری رانندگان تاکسی و بهره مندی از آنها در اطلاع رسانی به شهروندان در زمینه کرونا ویروس تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه مشترک نمایندگان سازمان بهداشت جهانی با مدیران شهری تهران علیرضا قنادان مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران با اشاره به حضور ۸۰ هزار تاکسیران در شهر تهران که آن را به بزرگترین سامانه تاکسیرانی در سطح آسیا و قسمتی از آفریقا تبدیل کرده، گفت: تا قبل از این شرایط در تهران روزانه ۴ میلیون سفر انجام می شد اما با شیوع ویروس کرونا، شاهد کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی تقاضای سفر در این ناوگان بوده ایم.
او با اشاره به اقدامات آموزشی که در اختیار تاکسیرانان قرار گرفت، گفت: متوسط سنی تاکسیرانان بالای ۴۰ سال است و ما محتوای آموزشی و خودمراقبتی، همچنین مواد ضدعفونی را در اختیارشان قرار دادیم و ریسک ابتلای آنها به بیماری بسیار بالا است در نتیجه خودمراقبتی را به آنها آموزش داده ایم.
او با اشاره به محدودیت هایی که در توزیع اقلام از جمله ماسک و دستکش در بین تاکسیرانان وجود دارد از نماینده هیات بهداشت جهانی این سوال را مطرح کرد که آیا از نظر سبک زندگی تجربهای وجود دارد که بدن تاکسیرانان تقویت شود و آیا به جای استفاده از ماسک روش های جایگزینی وجود دارد؟عبدی ناصر نماینده هیات بهداشت جهانی در پاسخ به سوال او گفت: از آنجایی که تعداد تاکسیرانان تهرانی بسیار بالاست و نقش بسیار بالایی در اقتصاد تهران دارند، و با توجه به کاهش ۴۰ درصدی سفرها میتوانیم به راحتی نشانی از تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد را ببینیم.
او با بیان اینکه ویروس کرونا روی کهنسالان تاثیر بیشتری میگذارد، گفت: بیشتر مرگ و میرها در مورد افرادی بوده که دچار بیماری های زمینهای و در سنین بالای ۶۵ سال بوده اند، اما راننده ها فارغ از سن باید درباره ویروس اطلاعات داشته باشند تا از خود و مسافرانشان محافظت کنند.
عبدی ناصر تاکید کرد که باید به صورت ادواری تاکسیرانان پایش شوند بر نقش رانندگان تاکسی در اطلاع رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: این قشر میتوانند منبع نشر اطلاعات هم باشند و به راحتی میان مردم اطلاع رسانی کنند و این می تواند از وظایف شرکت تاکسیرانی باشد. چهار میلیون سفر در روز رقم بسیار خوبی است و اگر تاکسیرانی بتواند از این طریق اطلاع رسانی به شهروندان را در دستور قرار دهد اقدام بسیار خوبی است.