خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت:

مهمترین خواسته پرستاران تجهیزات و نیروی کمکی است

مهمترین خواسته پرستاران تجهیزات و نیروی کمکی است
کد خبر : ۸۷۸۷۳۰

معاون پرستاری وزارت بهداشت از جذب نیروی پرستاری خبر داد و گفت: افرادی که در این مدت داوطلبانه به ما کمک کنند، در اولویت استخدام قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ مریم حضرتی، معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره شرایط پرستاران در مراکز درمانی گفت: بسیاری از پرستاران در مراکزی که در کنار مراکز درمانی در نظر گرفته شده است،  شب‌ها می‌مانند و تعداد معدودی از پرستاران به منزل می‌روند. معاونت پرستاری نیز برای جبران کمبود نیروی انسانی به دانشگاه‌‌ها اعلام کرده است که 5 تا 10 درصد از نیروهای خود را به عنوان ذخیره درنظر بگیرند تا بتوانیم در مواقع ضروری از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: همچنین از پرستاران، پرستاران بازنشسته، دانشجویان سال آخر، دانشجویان طرحی و پرستاران بیکار کمک می‌خواهیم. به سازمان نظام پرستاری اعلام کرده‌ایم تا لیستی از افراد داوطلب ارائه دهند که از آنها استفاده کنیم.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: از متخصصان پرستاری و تحصیلات تکمیلی نیز می‌خواهیم تا برای مشاوره و آموزش مردم از طریق سامانه 4030 در صورتی که می‌توانند با ما همکاری کنند، اعلام کرده تا از حضور آنها در آموزش مجازی مردم و از طریق سامانه کمک بگیریم.

حضرتی درباره آموزش بهداشت در مدارس تصریح کرد: در حال حاضر که مدارس تعطیل است آموزش مسائل بهداشتی از طریق مجازی به کودکان آموزش داده می‌شود. 

وی تاکید کرد: هر پرستاری که با مشکلی روبرو است و می‌خواهد با معاونت پرستاری صحبت کند می‌تواند از طریق سایت و تماس با دفتر معاونت به طور مستقیم مسائلش را با ما مطرح کند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت درباره مهمترین خواسته پرستاران گفت: همکاران من توقع زیادی ندارند و قانع و بسیار مهربان و دلسوز هستند. آنها تجهیزات می‌خواهند و تمام تلاش خودمان را می‌کنیم تا نیاز آنها را که تجهیزات و نیرو است برطرف کنیم. روز گذشته نیز وزیر دستور اکید داد تا تجهیزات کافی در اختیار پرستاران قرار گیرد و امکان جذب نیرو نیز فراهم شود.

حضرتی خاطرنشان کرد: همچنین دستورالعملی برای مراقبت از بیماران کرونا در منزل برای مراکز مراقبت در منزل آماه کرده‌ایم که ابلاغ می‌شود. همچنین برای مراکز نگهداری از سالمندان نیز دستورالعملی تهیه کرد‌ه‌ایم که آن نیز ابلاغ می‌شود.

وی درباره جذب نیرو گفت: برای جذب نیروی پرستاری نیز اعلام کرده‌ایم تمامی پرستارانی که به صورت داوطلب و کمکی در این مدت به ما کمک کنند، در اولویت استخدامی ما قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز