رئیس سازمان پژوهش:
دانشآموزان و معلمان جهتگیری انقلابی را از سازمان برنامهریزی درسی مطالبه میکنند
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در دیدار وزیرآموزشوپرورش با کارکنان این سازمان اظهار کرد: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیا جهتگیریهای اساسی انقلابی و دینی را از سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی مطالبه میکنند.
به گزارش ایلنا، حجتالاسلاموالمسلمین علیذوعلم، رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، با کارکنان سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی که در سالن اجتماعات این سازمان برگزار شد، بابیان اینکه وزیرآموزشوپرورش بازاندیشی بسیار خوبی در آموزشوپرورش داشته است، گفت: اگر سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در همه اضلاع بتواند فهم عمیقی نسبت به جهتگیریهای تحول داشته باشد و رویکردهای مشارکت پذیر و عدالتگرای توحیدی را به خوبی پیگیری کند تحول تا حد زیادی محقق خواهد شد.
بنا بر اعلام مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، وی با بیان اینکه بیش از آنکه بگوییم چه اقداماتی انجام دادهایم باید بگوییم که چهکارهایی هنوز انجام نشده است، تصریح کرد: در همسوسازی برنامهدرسی با اسناد تحولی تلاش زیادی شده است و به باور صاحبنظران زیر نظام برنامه درسی بهخوبی در آموزش و پرورش استقرار پیدا کرده است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی گفت: نظام آموزشی، دانش آموزان، معلمان و اولیا جهتگیریهای اساسی انقلابی و دینی را از ما مطالبه میکنند و ما خود را بیش از همه ملتزم به انجام کارهایی میدانیم که انجام ندادهایم.
ذوعلم با اشاره به اصول تعریف سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، اظهار کرد: این سازمان گفتمان محور و بر اساس سند تحول بنیادین است لذا رئیس محور و کارشناس محور نیست. سازمان باید آزاداندیش و اندیشمند باشد و در حد مقدور این رویکرد پیگیری شده است.
سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی باید ظرفیت حضور تمام دیدگاهها را داشته باشد
وی با اشاره به نقدهایی که به نشستهایی که در سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی برگزار میشود، اظهار کرد: معتقدیم سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی باید ظرفیت حضور تمام دیدگاهها را داشته باشد تا نقاط ضعف و کاستیها آشکار شود.
ذوعلم با اشاره به اصل سوم تعریف سازمان اذعان کرد: باید تحولگرا باشیم و در این راستا سازمان باید به یک تحولی سازمانی در خودش دست پیدا کند تا بتوانیم منشا تحول در عرصههای دیگر باشیم.
رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی افزود: مشارکتپذیری برای سازمان بهعنوان اصل است و متأسفانه در فرایندها و روشها مشارکتپذیری در بدنه آموزش و پرورش کم است.
وی بابیان اینکه تعامل خوبی بین این سازمان با بدنه وزاتخانه وجود دارد، گفت: مشارکت استانها و دیدگاههای آنان بسیار مهم است و گروههای آموزشی برای ما به معنای ارتباط با معلمان در سراسر کشور است.
ذوعلم تصریح کرد: انقلابی بودن سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی اصل دیگری است که باید پویایی و تحرک جهادگونه در جهت نیل به آرمانهای انقلابی که مهمترین آن آرمانهای تربیتی و رشد معنوی و اخلاقی و انسانی امت است را در نظر داشته باشیم.
ذوعلم بابیان اینکه رسالت سنگینی در سازمان بر عهده ما است، گفت: با تاکید مقام معظم رهبری که سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی قلب آموزشوپرورش است، تلاش میکنیم به گفته ایشان وفادار باشیم و به آن بیاندیشیم و در این مسیر با همدلی، تعاون و همافزایی این رسالت را بیش از گذشته به انجام برسانیم.