هاشمی در توئیتر مطرح کرد:
باید انتظار بحق مردم پس از افزایش قیمت بنزین شنیده میشد/ حاکمیت درباره تبدیل انرژی گرمایشی شهرها تصمیم بگیرد/ سهم انحصار برای خودروسازان در آلودگی هوا
رئیس شورایشهر تهران گفت: صدای اصلی که باید پس از افزایش قیمت بنزین شنیده میشد، انتظار بحق مردمیاست که میخواهند قبل یا همزمان با افزایش قیمت بنزین، استفاده از شیوههای جایگزین سفر با خودروهای شخصی تسهیل شود.
به گزارش ایلنا، محسن هاشمی در حساب توئیتر خود درباره علل مساله آلودگی هوا گفت: انحصار برای خودروسازانی که محصولاتشان سه برابر مصرف استاندارد جهانی مصرف میکنند و بخاطر حمایت از تولید داخلی، ورود خودرو با تکنولوژی روز را ممنوع کردهاند.
وی ادامه داد: تأمین ارز برای مترو و اتوبوسهای برقی وگازسوز شهری بهعهده دولت است و حاکمیت باید درمورد تبدیل انرژی گرمایشی شهرها از گاز به انرژی الکتریسیته تصمیم بگیرد. تعداد اتوبوسهای تهران، طی١٠سال گذشته قرار بوده با ٣٠ درصد افزایش از ٧ هزار دستگاه به ٩ هزار برسد، اما به دلیل فرسودگی٢٠ درصد هم کاهش داشته است.
هاشمی تصریح کرد: وضعیت مترو نیز بهتر از اتوبوس نیست. در مترو تهران با وجود افتتاحهای خطوط ۳، ۶، ۷ در این دولت، واگن جدیدی برای این خطوط تأمین نشده و بهجای افزایش ناوگان، سرانه قطار در مترو از ۱.۱ کیلومتر در ۷ سال قبل به ۰.۸ کیلومتر کاهش یافته است.
رئیس شورایشهر ادامه داد: امروز وضعیت حملونقل عمومی تهران که استفادهکنندگان از آن قشر متوسط و پایینتر جامعه هستند، در شرایط نامطلوب است و مصوبات شورای اقتصاد و دولت برای توسعه این سیستم در هزارتوی بوروکراسی دولت گیر کرده است.
وی گفت: صدای اصلی که باید پس از افزایش قیمت بنزین شنیده میشد، انتظار بحق مردمیاست که با مشکلات فراوان بخصوص در ساعات پیک از سیستم حملونقل عمومی استفاده میکنند و میخواهند که قبل یا همزمان با افزایش قیمت بنزین، استفاده از شیوههای جایگزین سفر با خودروهای شخصی تسهیل گردد.