خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

علت حذف هزینه‌های دفتر شهردار در گزارش هزینه و درآمد شهرداری/ عمدی در کار نبوده است

علت حذف هزینه‌های دفتر شهردار در گزارش هزینه و درآمد شهرداری/ عمدی در کار نبوده است
کد خبر : ۸۲۷۲۹۲

خزانه دار شورای شهر تهران معتقد است؛ عدم ارائه سرفصل هزینه­ های دفتر آقای شهردار در گزارش هزینه و درآمد شهرداری عمدی نبوده است.

سید حسن رسولی (خزانه دار شورای شهر) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره حذف هزینه‌های دفتر شهردار در آخریت گزارش هزینه و درآمد شهرداری، اظهار داشت: ماده ۷۹ قانون شهرداری و ماده ۶ شوراهای اسلامی شهر و روستا، خزانه‌دار شورای شهر را موظف کرده است به صورت ماهیانه و ۶ ماهه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری را دریافت و پس از بررسی به همراه اظهارنظر خزانه دار به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

او با بیان اینکه مبنای گزارش قرائت شده برای اعضای شورای شهر، مردم، خبرنگاران و جداول دریافتی از شهرداری است، ادامه داد: بنده حق جابجایی سرفصل­‌ها را ندارم. در گزارش قبلی، سرفصل‌های هزینه­‌ای از سوی شهرداری به صورت جزئی­‌تر اعلام شد، از جمله اینکه در قالب ردیفی هزینه­‌های دفتر شهردار رسما اعلام شد، اما در گزارش مرداد و شهریور جدول هزینه­‌ها نسبت به ماه قبل کلی­‌تر بود و  به هزینه­‌های دفتر شهردار به عنوان یک سرفصل و به صورت جزئی اشاره نشده بود.

خزانه‌دار شورا ادامه داد: به عنوان خزانه­‌دار شورای شهر از نظر آماری همان جداول را در صحن شورای شهر ارائه کردم و از نظر من عمدی در کار نبوده که سرفصل هزینه­‌های دفتر آقای شهردار ارائه نشود.

رسولی با بیان اینکه ارائه سرفصل­ جزو اختیارات شهرداری است، افزود: اینکه شهرداری در این دوره سرفصل‌ها را به صورت کلی‌تر گفته، جزو اختیارات­ش است و بر این مبنا اینطور جداول را تنظیم کرده است.

او ادامه داد: تفاوت گزارش این دوره نسبت به دوره قبل تغییرات تعداد سرفصل­‌های هزینه شهرداری بوده است.

خزانه‌دار شورا در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر پیگیر این مساله خواهد بود که سرفصل­‌های حذف شده در بخش هزینه­‌ها در گزارش بعدی مجددا درج شود یا خیر؟ اظهار داشت: با شهرداری در حال رسیدن به توافقی هستیم که هر ماه در یک چارچوب واحد گزارشات را تنظیم کنند. در این مورد خاص، طبق ماده ۸۹، امکان کار دیگری نیست، اما هر یک از اعضای شورای شهر براساس اختیار و مسئولیت نظارتی که در شهرداری دارند، در هر موردی از جمله همین مساله کاهش گزارش هزینه­‌ای در صورت وجود سوال و ابهام می­‌توانند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

رسولی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم دریافت سرفصل هزینه­‌ای دفتر شهردار اظهارنظری در این‌باره نیز نمی­‌توانم داشته باشم، تصریح کرد: اما به صورت غیررسمی علت افزایش هزینه‌ها را از دفتر شهردار سوال کردم و اینگونه اعلام شد که در گزارش قبلی، برخی از اقلامی که در واقع جزو هزینه‌های دفتر شهردار نبود، به لحاظ حسابداری در آن سرفصل قید شد، اما در دوره جدید این سرفصل را حذف کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز