در گفتوگو با ایلنا مطرح شد؛
علت حذف هزینههای دفتر شهردار در گزارش هزینه و درآمد شهرداری/ عمدی در کار نبوده است
خزانه دار شورای شهر تهران معتقد است؛ عدم ارائه سرفصل هزینه های دفتر آقای شهردار در گزارش هزینه و درآمد شهرداری عمدی نبوده است.
سید حسن رسولی (خزانه دار شورای شهر) در گفتوگو با خبرنگار ایلنا درباره حذف هزینههای دفتر شهردار در آخریت گزارش هزینه و درآمد شهرداری، اظهار داشت: ماده ۷۹ قانون شهرداری و ماده ۶ شوراهای اسلامی شهر و روستا، خزانهدار شورای شهر را موظف کرده است به صورت ماهیانه و ۶ ماهه گزارش حساب درآمد و هزینه شهرداری را دریافت و پس از بررسی به همراه اظهارنظر خزانه دار به شورای اسلامی شهر ارائه کند.
او با بیان اینکه مبنای گزارش قرائت شده برای اعضای شورای شهر، مردم، خبرنگاران و جداول دریافتی از شهرداری است، ادامه داد: بنده حق جابجایی سرفصلها را ندارم. در گزارش قبلی، سرفصلهای هزینهای از سوی شهرداری به صورت جزئیتر اعلام شد، از جمله اینکه در قالب ردیفی هزینههای دفتر شهردار رسما اعلام شد، اما در گزارش مرداد و شهریور جدول هزینهها نسبت به ماه قبل کلیتر بود و به هزینههای دفتر شهردار به عنوان یک سرفصل و به صورت جزئی اشاره نشده بود.
خزانهدار شورا ادامه داد: به عنوان خزانهدار شورای شهر از نظر آماری همان جداول را در صحن شورای شهر ارائه کردم و از نظر من عمدی در کار نبوده که سرفصل هزینههای دفتر آقای شهردار ارائه نشود.
رسولی با بیان اینکه ارائه سرفصل جزو اختیارات شهرداری است، افزود: اینکه شهرداری در این دوره سرفصلها را به صورت کلیتر گفته، جزو اختیاراتش است و بر این مبنا اینطور جداول را تنظیم کرده است.
او ادامه داد: تفاوت گزارش این دوره نسبت به دوره قبل تغییرات تعداد سرفصلهای هزینه شهرداری بوده است.
خزانهدار شورا در پاسخ به این سوال که آیا شورای شهر پیگیر این مساله خواهد بود که سرفصلهای حذف شده در بخش هزینهها در گزارش بعدی مجددا درج شود یا خیر؟ اظهار داشت: با شهرداری در حال رسیدن به توافقی هستیم که هر ماه در یک چارچوب واحد گزارشات را تنظیم کنند. در این مورد خاص، طبق ماده ۸۹، امکان کار دیگری نیست، اما هر یک از اعضای شورای شهر براساس اختیار و مسئولیت نظارتی که در شهرداری دارند، در هر موردی از جمله همین مساله کاهش گزارش هزینهای در صورت وجود سوال و ابهام میتوانند از اختیارات قانونی خود استفاده کنند.
رسولی با تاکید بر اینکه به دلیل عدم دریافت سرفصل هزینهای دفتر شهردار اظهارنظری در اینباره نیز نمیتوانم داشته باشم، تصریح کرد: اما به صورت غیررسمی علت افزایش هزینهها را از دفتر شهردار سوال کردم و اینگونه اعلام شد که در گزارش قبلی، برخی از اقلامی که در واقع جزو هزینههای دفتر شهردار نبود، به لحاظ حسابداری در آن سرفصل قید شد، اما در دوره جدید این سرفصل را حذف کردند.