مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری در گفتوگو با ایلنا:
ابهامات شهروندان درباره طرح ترافیک جدید همچنان تداوم دارد
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از تداوم ابهامات شهروندان درباره طرح ترافیک جدید خبر داد.
محمد فرجود (مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) در گفتوگو با خبرنگار ایلنا گفت: شهرداری تهران از زمان قدیم و به ویژه در زمان جدید از سازمانهایی بوده است که مشخصا در حوزه الکترونیکی کردن سرویسها پیشرو بوده است. شهرداری تهران اکنون فرایندهای دستی بسیار کمی دارد و همه امور روی سامانههای الکترونیک انجام میشود.
وی افزود: اصلی ترین درگاه ارتباط با شهروندان که سامانه تهران من است، جزو اصلیترین سامانههای دولت الکترونیک است و در ردهبندی دولت الکترونیک جزو اصلیترین سامانههای کشور است که بیش از دو میلیون نفر در آن ثبت نام کرده اند و در حال دریافت خدمات هستند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با بیان اینکه سایت تهران من در میان سایتهای رده بالای شهرداریهای جهان قرار دارد، تصریح کرد: به لحاظ شاخص نیز میزان بازدید از مجموعه خدمات شهرداری تهران، از نظر رنکینگ بالا است و ضریب پذیرش خدمات الکترونیک جامعه شهری نیز در رده بالایی قرار دارد. رنکینگ سایت Tehran.ir در گروه بالاترین شهرداریهای دنیا است، زیرا مردم به آن مراجعه خوبی دارند.
فرجود در پاسخ به سوالی درباره میزان رضایت مردم از خدمات شهر هوشمند در شهرداری تهران اظهار داشت: هر زمان که سرویسرسانی خوب باشد، رضایتمندی مردم نیز خوب است. برای ما اولویت بر روی طرح ترافیک جدید بوده و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، بیشتر برای این قسمت تمرکز کرده و اقداماتی را انجام داده است، پس از آن در حوزه شهرسازی، مردم نیازمند راحتتر شدن فرایندها و همچنین خواهان دریافت اطلاعات بیشتر بودند و طی هفته گذشته پروندهای برای شهروندان در حوزه شهرسازی ایجاد شده است.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران درباره خدمات جدیدی که در پروژه شهر هوشمند برای مردم طراحی شده است، تصریح کرد: بر روی سایت تهران من هر دو هفته یک بار سرویسهای جدیدی قرار میگیرد، اما این خدمات بر مبنای اولویت مردم و نیاز آنها و با توجه به میزان حضور فیزیکی مردم در شهرداری انجام میشود.
وی در پاسخ به سوالی درباره نارضایتی شهروندان از خدمات الکترونیک شهرداری اظهار داشت: تهران من یک مرکز تخصصی پاسخگویی به سوالات مردم دارد که به جز تماس تلفنی با 137 و 1888، به صورت سیستمی نیز مردم میتوانند نظرات خود را ثبت کنند. نمیتوان اسم آن را نارضایتی گذاشت، اما با اجرای طرح جدید ترافیکی، ابهام مردم درباره این طرح، برای مثال چگونگی اجرای آن در روزهای پنجشنبه و جمعه بسیار زیاد بود، اگرچه ابهامات در اوایل بسیار زیاد بود و کمتر شده، اما هنوز هم ادامه دارد.