خبرگزاری کار ایران

علی امام خبر داد؛

تعداد ایستگاه‌های خط ۷ متروی تهران به ۱۶ ایستگاه افزایش یافت

تعداد ایستگاه‌های خط ۷ متروی تهران به ۱۶ ایستگاه افزایش یافت
کد خبر : ۸۰۰۳۷۸

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو) گفت: تعداد ایستگاه‌های خط ۷ با احتساب دو ایستگاه بسیج و میدان محمدیه که همزمان با شب عید غدیر خم بهره‌برداری غیررسمی شد و همچنین مجموعه ۶ ایستگاهی که طی شش ماه دوم سال در خدمت شهروندان قرار می‌گیرد به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید.

به گزارش ایلنا، علی امام با اشاره به افتتاح دو ایستگاه میدان محمدیه و بسیج (حدفاصل ایستگاه‌های مهدیه تا بسیج)، گفت: این آمادگی را داریم که از مهر ماه تا پایان امسال هر ماه، یک ایستگاه را در خط هفت مترو وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل خطوط ۶ و ۷ متروی تهران است، بیان داشت: بخش میانی و شمالی خط هفت را در دو مرحله زمانی تیر و اسفند ماه سال گذشته با ۸ ایستگاه افتتاح کردیم، که تعداد این ایستگاه‌ها با احتساب مجموعه ایستگاه‌های بهره‌برداری شده طی ماه‌های آینده در سال ۹۸ به ۱۶ ایستگاه خواهد رسید و همچنین ۶ ایستگاه باقیمانده در برنامه سال ۹۹ بوده که در مجموعه با تامین منابع مالی و تکمیل خط ۷؛ شاهد ۲۲ ایستگاه با ۲۷ کلیومتر تونل در این خط خواهیم بود.
وی در ادامه در خصوص خط ۶ متروی تهران با تاکید بر اینکه اولین افتتاح ما در خط ۶ مربوط به ایستگاه میدان امام حسین (ع) است، افزود: این ایستگاه با خط دو تقاطع دارد و نقطه پر ترددی در تهران محسوب می‌شود .
امام با اشاره به اینکه ۹ کیلومتر جنوبی خط ۶ (حدفاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا) در هجده فروردین ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور، به بهره‌برداری رسید، گفت: مرحله بعدی افتتاح حدفاصل ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۲ تا ایستگاه ستاری در منطقه ۵ است .
وی در خصوص بودجه مورد نیاز برای تکمیل خطوط ۶ و ۷، گفت: در شرایط فعلی بودجه مورد نیاز ۷ هزار میلیارد تومان است که البته این رقم تا انتهای پروژه ثابت نیست چرا که قیمت‌ها و هزینه در حال تغییر است.
مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)ادامه داد: در سال ۹۶ هزینه احداث یک کیلومتر خط مترو با همه وسایل، تجهیزات و ناوگان آن حدود ۲۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر این رقم از ۵۵۰ میلیارد تومان فراتر رفته و رقم آن برای سال آینده قابل پیش‌بینی نیست.
به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، وی تصریح کرد: ممکن است اینگونه گفته شود که با توجه به اینکه بخش بسیاری از مصالح ساختمانی در بخش تاسیساتی مترو از داخل کشور تامین می‌شود لذا نباید قیمت افزایش یابد، اما باید این نکته را نیز در نظر بگیریم که در شرایط فعلی اقتصادی قیمت تولیدات داخلی نیز افرایش داشته است.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
پیشنهاد امروز